سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: منطقه ویژه خلیج فارس -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    • افزایش دو برابری ظرفیت اسکله منطقه ویژه خلیج فارس تا پایان امسال

      ظرفیت تخلیه و بارگیری منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تا پایان سال جاری به 2 برابر افزایش می یابد.
      افزایش دو برابری ظرفیت اسکله منطقه ویژه خلیج فارس تا پایان امسال


      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ طرح افزایش ظرفیت اسکله این منطقه مراحل پایانی را طی می کند که با اتمام آن ظرفیت تخلیه و بارگیری منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از 6 میلیون تنی فعلی به 12 میلیون تن افزایش می یابد.
      با راه اندازی این طرح توسعه،‌ کشتی هایی با ظرفیت بیش از  100هزار تن می توانند در این اسکله پهلوگیری کنند این در حالی است که هم اینک کشتی های 100هزار تنی قابلیت پهلوگیری در اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را دارند.
      این منطقه ویژه که در 13 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده با هدف ارایه زیرساخت ها به سرمایه گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد شده و تاکنون ارزش کارخانه و واحدهای راه اندازی شده در آ ن همچون فولاد هرمزگان،‌ آلومینیوم المهدی،‌ آلومینیوم هرمزگان (هرمزآل)،‌ آند سازی،‌ اسکله،‌ فولاد کاوه جنوب، ‌تاسیسات آب شیرین کن،‌هتل و ... به بیش از 2.5 میلیارد دلار می رسد در حالی که نزدیک به 2 میلیارد طرح نیز در حال ساخت و تجهیز در این منطقه هستند. علاوه بر این ارزش طرح های آماده اجرا و در حال انعقاد قرارداد در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ترتیب به 2.5 میلیارد و 2.2 میلیارد دلار می رسد. وتاکنون بیش از 8.5 میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفته است.
      یکی از جدیدترین طرح هایی که وارد عملیات اجرایی شده دو طرح نیروگاهی هر کدام به ترتیب به ظرفیت 235 و 500 مگاوات است که نیاز صنایع مستقر در این منطقه را به انرژی برق تامین خواهد کرد.
       
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.