سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدنکاری -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    • صدور 1500 بیمه نامه برای پوشش خطر عملیات معدنکاری

      در آستانه 13 آذر روز ملی بیمه عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: این صندوق تاکنون بیش از 1500 بیمه نامه به ارزش 3000 میلیارد ریال برای پوشش خطرات ناشی از عملیات معدنکاری صادر کرده است.
      صدور 1500 بیمه نامه برای پوشش خطر عملیات معدنکاری

      به گزارش روابط عمومی، مهرداد احمد شعربافی گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی همچنین تاکنون 140 میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از فعالیت های اکتشافی و ریسک اعتباری ضمانت نامه ها پرداخت کرده است.
      وی افزود: یکی از ابعاد و بلکه بعد اصلی فعالیت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، بعد حمایتی آن است که از طریق بیمه فعالیت های معدنی که یک نیاز مبرم در بخش معدن است، محقق می شود.
      شعربافی ادامه داد: پوشش مخاطرات عملیات معدنکاری و صدور ضمانت نامه های بانکی از طریق پذیرش پروانه بهره برداری به عنوان اصلی ترین وثیقه در ایمیدرو توسط تنها بیمه گر تخصصی بخش معدن کشور یعنی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی انجام می شود.
      عضو هیات مدیره صندوق بیمه معدنی گفت: از آنجا که بیمه گری نیاز حیاتی در بخش معدن است و لزوما سودآور نیست، نمی توان آن را در قالب ساز و کارهای رایج بیمه گری کشور طبقه بندی کرد و به صورت یک فعالیت انتفاعی در زیرمجموعه های انتفاعی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.
      وی افزود: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به موجب ماده 31 قانون معادن برای پوشش فعالیت های معدنی تشکیل و تاسیس شده است.
      شعربافی گفت: با توجه به حجم فعالیت های معدنی کشور، ضریب نفوذ بیمه ای صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با نیازهای موجود فاصله قابل توجهی دارد اما در یک سال و نیم اخیر اقدامات و پیگیری های زیادی توسط ایمیدور انجام شده است.
      وی افزود: تلاش برای منتفی شدن خصوصی سازی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و تصویب افزایش سرمایه صندوق از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال و نیم اخیر توسط ایمیدرو است.
      یادآور می شود: افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی هفته گذشته از 10 میلیارد تومان به 68 میلیارد تومان به تصویب رسید و قرار است در مرحله بعد به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.
      صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی یکی از شرکت های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.