سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ایمیدرو -
      تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
    • مشارکت با بخش خصوصی با ارایه 9 بسته اکتشافی توسط ایمیدرو

      واحدخبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو):

      مدیر اکتشاف ایمیدرو اعلام کرد: در راستای اجرای بند (ب) ماده 48 برنامه 5 ساله هفتم پیشرفت، به ایمیدرو این مجوز اعطا شده است که در راستای مشارکت با بخش خصوصی در حوزه پروانه های اکتشاف متعلق به ایمیدرو؛ با بخش خصوصی صلاحیت دار مشارکت فنی و مالی کند.
      مشارکت با بخش خصوصی با ارایه 9 بسته اکتشافی توسط ایمیدرو

      احمد فتاحی مجلج افزود: از مرداد امسال که این قانون ابلاغ شد در قالب 9 بسته اکتشافی، 28 پروانه اکتشاف در دستور کار قرار گرفت و فراخوان اسناد این پروانه ها آگهی و در این زمینه اسناد توسط متقاضیان بخش خصوصی خریداری شد.

      وی پیش بینی کرد: در ادامه این فرآیند تا پایان سال فراخوان 49 بسته جدید در استان های در استان های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، قم و کرمانشاه در دستور کار است.

      مدیر اکتشاف ایمیدرو ادامه داد: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی از اکتشاف تا کل فرآیند معدنکاری؛ بتوانیم در راستای تحقق شعار سال اقدامات توسعه ای داشته باشیم.

      وی با بیان اینکه برنامه اکتشافی بر اساس چهار فرآیند است که در آن فازهای شناسایی و پی جویی پر ریسک هستند، عنوان کرد: در فراخوان ها این محدوده ها در اولویت بعدی ما هستند چراکه شاید بخش خصوصی تمایلی برای ورود به این مراحل نداشته باشد.

      فتاحی افزود: بنابراین پروانه هایی که به مرحله عمومی و تفصیلی رسیده باشند در اولویت هستند و بخش خصوصی در این مرحله که دارای ریسک کمتری است؛ تمایل به مشارکت دارد.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.