سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: سرمایه گذاری -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    • کرباسیان: نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم

      معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: اگر به اجرای طرح توازن فولاد توجه نشود، کمبود سنگ آهن در آینده به عنوان یکی از بحران‌های کشور مطرح خواهد شد.
      کرباسیان: نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم


      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه سنگ آهن باید توجه ویژه‌ای به اکتشاف معادن صورت گیرد؛ چرا که اگر بخواهیم تولید سالانه 52 میلیون تن سنگ آهن را طبق برنامه 1404 عملیاتی کنیم و در عین حال، به طرح توازن فولاد توجه نکنیم، مشکلات عمده‌ای در سال 1404 در این حوزه ایجاد خواهد شد.
      رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت توجه ویژه‌ به حوزه اکتشافات معدن در کنار توازن فولاد، گفت: برگزاری نشست‌ با شرکت های تولید کننده سنگ آهن، می تواند طرح توازن را به نحو مطلوب تری اجرایی کند.
      وی ادامه داد: روز چهارشنبه جلسه‌ای با محوریت طرح توازن فولاد (سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.
      کرباسیان با بیان اینکه دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 و به دست آوردن قدرت اقتصادی برتر منابع داخلی برای سرمایه‌گذاری کافی نیست، گفت: برای رفع این مشکل نیاز شدیدی به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کنار افزایش بهره وری منابع داخلی داریم.
      به گفته وی، تا پایان سال 95 پروژه های کنسانتره به طور کامل و گندله کم و بیش اجرا خواهد شد.
      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع فرآوری را به عنوان تنها راهکار ارتقای عیار سنگ آهن دانست و تصریح کرد: ایمیدرو تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده است؛ به طوری که در جلال‌آباد، کار افزایش عیار سنگ آهن آغاز شده و طی یک ماه آینده، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
      وی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت فرآوری جهت ارتقای عیار سنگ آهن، علاوه بر جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، لازم است این امر را به مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واگذار کنیم.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.