سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ذوب آهن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    • ذوب آهن اصفهان همه نیاز کشور به ریل را تامین می کند

      مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، این کارخانه قادر است همه نیاز کشور به ریل را تامین کند.
      ذوب آهن اصفهان همه نیاز کشور به ریل را تامین می کند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اردشیر سعد محمدی با بیان این مطلب افزود: بر اساس برنامه های توسعه پنجم و ششم، در کشور باید حداقل سالانه یکهزار کیلومتر توسعه حمل و نقل ریلی صورت گیرد و به همین دلیل، نیاز سالانه کشور 140 تا 150 هزار تن ریل خواهد بود.
      وی ادامه داد: ذوب آهن با راه اندازی خط تولید ریل تا آذر سال آینده، امکان تولید سالانه 400 هزار تن ریل را دارد که علاوه بر نیاز داخل، مازاد آن به خارج صادر می شود.
      مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان درباره امکان انواع تولید ریل در این شرکت تصریح کرد: با تجهیزات خریداری شده، در سال آینده امکان تولید انواع ریل‌ شامل UIC60 برای قطارهای پرسرعت،UIC54 برای قطارهای شهری، U33 و نیز ریلUIC85 در این مجتمع فراهم می‌شود.
      سعد محمدی با اشاره به موفقیت این شرکت در تولید محصولات مطابق با استاندارد BS، خاطر نشان کرد: این دستاورد، گام مهمی برای توسعه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی است.
      وی افزود: محصولات این مجتمع از نظر کیفیت در سطح بازارهای جهانی قرار دارد. بنابراین علاوه بر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس، برای صادرات محصولات به کشورهای اروپایی نیز برنامه داریم.
      مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: تولید تیرآهن بال پهن، از دیگر پروژه های مهم این شرکت است که امکان تولید سایز های کوچک تا شماره30 فراهم می‌شود.
      وی با اشاره به ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تنی تولید در ذوب‌آهن اصفهان گفت: برای توسعه این شرکت، یک طرح توسعه‌ای 2 میلیون تنی نیز در نظر گرفته شده و امیدواریم ذوب‌آهن در افق 1404 به ظرفیت تولید 6 میلیون تن در سال دست پیدا کند.
      سعد محمدی جایگاه ایران در بین تولید کنندگان فولاد دنیا را رتبه پانزدهم اعلام کرد و گفت: تولید فولاد کشور بر اساس برنامه‌های توسعه و سند چشم انداز 1404 باید به 55 میلیون تن در سال برسد که البته دستیابی به این امر، مستلزم توسعه حمل و نقل ریلی در کشور است. از طرفی یکی از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی، وضعیت سرانه مصرف تولید فولاد بوده و در ایران هم اکنون مصرف فولاد به ازای هر نفر حدود 234 کیلوگرم بوده که بر اساس برنامه توسعه کشور باید به 400 کیلوگرم برسد.
      وی به سرمایه گذاری‌های شرکت ذوب‌آهن در بخش معدن اشاره کرد و گفت: تا کنون 2 معدن زغال سنگ را در اختیار گرفته‌ و برای معادن سنگ آهن نیز برنامه‌ریزی کرده ایم.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.