سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    • سرمایه گذاران عربی، آماده ورود به بخش معدن ایران هستند

      سرمایه گذاران عربی کشورهای همسایه، ظرفیت های بالقوه برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران هستند.
      سرمایه گذاران عربی، آماده ورود به بخش معدن ایران هستند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن یونسیان، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به این مطلب اظهار داشت: شرکت‌های عربی از سرمایه بالایی برخوردار هستند و می توان با فراهم ساختن بستر سیاسی، این ظرفیت های ثروت را به سمت سرمایه گذاری و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور هدایت کرد.
      وی افزود: سرمایه بالا، نقطه مثبت همکاری ایران با شرکت‌های عربی منطقه است و این شرکت‌ ها اغلب در بخش معدن فعال هستند و به دلیل ناتوانی در فعالیت‌ های پیشرفته، بیشتر در فناوری ‌های متوسط ورود می‌کنند. البته آنها خریدار فناوری های اروپایی یا امریکایی هستند.
      یونسیان با ذکر مثالی درباره توان مالی بالای شرکت های عربی، خاطرنشان کرد: یک شرکت عمانی که ‌اکنون در معدن المهدی ایران فعال است، نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه دارد و قبلا نیز در معادن افریقای جنوبی و دیگر کشورها فعال بوده است. در واقع، این شرکت قبلا استرالیایی بوده و سپس سهام آن توسط سرمایه‌دار عمانی خریداری شده و سرمایه‌گذاری‌ های قبلی این شرکت را دنبال می‌کند.
      به گفته یونسیان، در صورت فراهم شدن شرایط سیاسی، شرکت ‌های ایرانی می توانند با شرکت ‌های عربی به صورت مشترک در اجرای فعالیت ‌های معدنی فعال شوند. به طوری که شرکت عربی سرمایه مورد نیاز و شرکت ایرانی نیز فناوری و بخش خدمات فنی مهندسی را تامین کند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.