سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    • ایران علاقه مند گسترش روابط با هند در بخش فولاد و معدن است

      روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز هند اعلام کرد، ایران به گسترش روابط با هند در بخش فولاد و معدن ابراز علاقه کرده است.
      ایران علاقه مند گسترش روابط با هند در بخش فولاد و معدن است

      به گزارش ایمیدرو به نقل از ایرنا، این روزنامهدر این باره نوشت : این علاقه مندی زمانی ابراز شد که غلامرضا انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه (دیروز) در دهلی نو از نارندرا سینگ تومار وزیر صنایع فولاد و معادن هند برای بازدید از ایران دعوت کرد.

      در این نشست، تومار بر نوآوری هایی که دولت فعلی در گسترش روابط دو و چند جانبه با کشورهای مختلف جهان اتخاذ کرده، تاکید کرد.

      وی افزود: در بخش فولاد و معدن، همکاری ها آغاز شده و هند تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این همکاری ها به طور پایدار ادامه یابد.

      انصاری نیز از وزیر فولاد و معدن هند به خاطر امضای موافقتنامه میان دو کشور در زمینه خط اعتباری روپیه قدردانی کرد و گفت: این نوآوری به بهبود روابط تجاری دو کشور و اقتصاد هند کمک خواهد کرد، زیرا این موافقتنامه مربوط به محصولات کارخانه ای هند است.

      انصاری اظهار داشت: هند و ایران زمینه های زیادی برای کمک به یکدیگر دارند. ایران در بخش انرژی، محصولات پتروشیمی و کود می تواند به هند کمک کند و هند در بخش فولاد، راه آهن و توسعه بنادر می تواند با ایران همکاری داشته باشد.

      انصاری ادامه داد: ایران می تواند دروازه هند برای ورود کالاهای این کشور به آسیای میانه، افغانستان و روسیه باشد.

      سفیر ایران در هند تصریح کرد: ما می خواهیم شرکت های فولاد و معدن هند و دیگر شرکت های این کشور بیایند و در ایران سرمایه گذاری کنند.

      وی همچنین خواستار بازدید وزیر فولاد و معادن هند از ایران و تبادل هیات های عالیرتبه میان دو کشور شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.