سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    • بخش خصوصی 60 درصد سهم فاز 2 کنسانتره سنگ آهن سنگان را در اختیار دارد

      کنسرسیومی متشکل از 5 شرکت خصوصی داخلی به عنوان شریک و سرمایه گذاران فاز 2 کنسانتره سنگ آهن سنگان، 60 درصد سهم این طرح را در اختیار دارند.
      بخش خصوصی 60 درصد سهم فاز 2 کنسانتره سنگ آهن سنگان را در اختیار دارد

       

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ این سازمان فاز 2 سنگان را با هدف افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن از 2.6 میلیون تن فعلی به 5 میلیون تن با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی طراحی کرده است. این برنامه همراستا با اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از توان شرکت های داخلی و همچنین اجرایی کردن اهداف اصل 44 قانون اساسی،‌ سیاست های کلان دولت و برنامه های جدید ایمیدرو در حال پیاده سازی است.
      شرکت هایی که در رقابت با دیگر رقبای بخش خصوی خود توانستند طرح دو برابر شدن ظرفیت تولید کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن سنگان را در اختیار بگیرند شامل؛ شرکت های اپل کانی پارس،‌ صنایع معدنی کاوه پارس،‌ مجتمع فولاد گیلان، KDD و بانک پارسیان هستند که به دنبال برگزاری فراخوان انتخاب «شریک و سرمایه گذار» این طرح،‌ با کسب بالاترین امتیاز به عنوان برنده مشخص شدند. سرمایه گذاران فوق در این طرح سهم 60درصدی را در اختیار خواهند داشت.
      معدن سنگ آهن سنگان در حال حاضر یک کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت تولید 2.6 میلیون تن در سال در حال فعالیت دارد که با اجرای فاز دوم، ظرفیت آن به 5 میلیون تن خواهد رسید.
      معادن سنگ آهن سنگان با ذخیره زمین شناسی 1.2 میلیارد تنی برنامه کلان دستیابی به ظرفیت تولید 17.5 میلیون تنی کنسانتره و 15 میلیون تنی گندله سنگ آهن را در دست اجرا دارد . این پروژه ها هم اینک توسط کنسرسیوم های مختلف در حال اجرا است و سرمایه گذاری آن ها بر اساس یک سیاست کلی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.