سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    • مهندس نعمت زاده: پیگیری 7 طرح فولادی وظیفه ملی است

      به گزارش ایمیدرو به نقل از شرکت ملی فولاد ایران مهندس نعمت زاده به همراه معاونین خود دکتر کرباسیان و دکتر سرقینی و هیئت همراه پس از بازدید از طرح فولاد قائنات در جلسه ای که در سالن کنفرانس این طرح برگزار شد گفت که تاخیر در اجرای طرح ها از سوی هر فرد یا نهادی باشد قابل قبول نخواهد بود .
      مهندس نعمت زاده: پیگیری 7 طرح فولادی وظیفه ملی است

      همه ما باید بعنوان یک وظیفه ملی در این راستا پیگیر بوده و تا رسیدن به سر منزل مقصود از پای ننشینیم . تعلل در این راه از سوی هیچ کس پذیرفته نیست .
      در شروع این جلسه ابتدا دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت طی سخنانی روند کارهای در دست اقدام جهت سرعت بخشیدن به اجرای این طرح را تشریح نمود .
      دکتر کرباسیان گفت : طرح فولاد قائنات در بخش احیا حدود 80 درصد ودر فولادسازی حدود 33% پیشرفت دارد . کارهای مربوط به ال سی این طرح انجام شده و عملیاتی شده است . البته در این رابطه مشکلی بین بانک مرکزی ایران و بانک چین پیش آمده که موجب تاخیر شده است .
      معاون وزیر صنعت معدن ، معدن وتجارت در ادامه گفت مشکل اصلی این طرح تا مین مالی بود که برای حل این مشکل و ادامه اجرای طرح ، مشارک گرفتیم که هم اکنون در این جلسه نیز حضور دارند . امیدواریم ظرف ماههای آینده این طرح فعال تر شود و حداقل 300 نفر در کارگاههای این طرح مشغول به فعالیت شوند.
      دکتر کرباسیان باتوجه به شرایط جدید ابراز امیدواری کرد که واحد احیای این طرح در نیمه اول سال آینده آماده بهره برداری شود . در ادامه جلسه محمد خانداداش پور مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران و فلاحتی مدیر طرح فولاد قائنات نیز به تشریح وضعیت موجود و تنگناهای مسیر اجرای این طرح پرداختند.
      نمایندگان پیمانکاران این طرح از تاسیسات دریایی و شرکت ایریتک نیز در این جلسه حضور داشتند که ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده به تشریح مسائل مربوط به حیطه کاری خود پرداختند.
      وزیر صنعت معدن و تجارت همزمان ضمن استماع گزارشات و مسائل مطرح شده رهنمودهای لازم را ارائه نمودند . دراین جلسه مهندس نعمت زاده برای پیشرفت طرح مسائلی را مورد تاکید قرار دادند که به اختصار و به اهم آن اشاره می شود :
      - تجهیزات این طرح آنچه که از داخل کشور قابل تامین است باید از داخل تامین شود.
      - تعلل چه از سوی مدیران وچه از سوی پیمانکاران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست .
      -اولویت ها یاید مشخص شوند و تجهیزات لانگ دلیوری ( تجهیزاتی که برای تحویل نیاز به زمان طولانی دارند ) بموقع سفارش داده شوند .
      - در مسیر پیشرفت کار به هر مشکلی برخوردید که از ید شما خارج است باید با من حتی از طریق تلفن و به فوریت در میان بگذارید که دراسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام شود .
      وی غیرت ملی را اساس پیشرفت کشور و سرعت بخشیدن و پیگیری مستمر را از ضروریات موفقیت در انجام کارها قلمداد نمود.
       

      نشست مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران با پیمانکاران طرح فولاد قائنات
       پس از بازدید وزیر صنعت ، معدن وتجارت در روز چهارشنبه 3 دی ماه از طرح فولاد قائنات و رهنمود های ارائه شده از سوی مهندس نعمت زاده در جلسه متعاقبی این بازدید ، محمد خانداداش پور مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران بلافاصله با پیمانکاران و مدیر طرح فولاد قائنات و مدیران عملیاتی این طرح برای پیگیری نظرات و رهنمودهای وزیر صنعت ، معدن و تجارت تشکیل جلسه داد .

      در این جلسه ابتدا مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران ضمن بازگو نمودن نظرات وزیر صنعت ، معدن و تجارت به لزوم فعال تر شدن هرچه سریع تر طرح تاکید نمودند ، آنگاه اولویت های کاری برای راه اندازی واحد احیای طرح فولاد قائنات و کارهایی که هر یک از پیمانکاران با اولویت باید انجام دهند را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

      خانداداش پور در ادامه گفت ما اینجا باید تصمیمات لازم را بگیریم تا طرح فعالتر شود. مشارکین ما همه آمده اند تا برنامه جدیدی تنظیم کنیم و از این وضعیت به وضعیت بهتری برسیم . همچنین مقرر شد پیمانکاران ، اسکلت فلزیهای مورد نیاز تجهیزات موجود در سایت را هر چه سریعتر وارد سایت نموده تا امکان نصب تجهیزات موجود فراهم شده و جبهه کاری جدیدی که پیش بینی می شود حدودا 6 ماه زمان را جلو خواهد انداخت ، راه اندازی شود. در این جلسه مقرر شد کارگاهها در اسرع وقت فعال شوند و همراه با آن برای حل تنگناها جلساتی درتهران برگزار شود .

      بهروز رادفر معاون طرح وتوسعه شرکت ملی فولاد ایران نیز به تعهد کنسرسیوم در قبال انجام امور اشاره کرد و اعلام نمود که اختلاف بین پیمانکاران نباید موجب کندی امور طرح شود .

      درادامه این جلسه محمد خانداداش پور با استناد به سخنان وزیر صنعت ، معدن و تجارت مجددا" تاکید نمودند هیچ مشکلی نباید مانع پیشرفت کار طرح شود . پیمانکاران باید جبهه های کاری را فعال تر نمایند و شرایط پیش رو هم با ورود مشارکین جدید امید بخش خواهد بود.

      در این جلسه مقرر شد ایجاد تصفیه خانه آب و سایر ملزومات و سفارش برای تجهیزات لانگ دلیوری ( تجهیزاتی که تهیه و تحویل آن نیاز به زمان دارد ) و بطور کل الزامات راه اندازی واحد احیاء و همچنین بحثهای فنی و تمهیدات مورد نیاز دسته بندی و به ریز مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا کارها در موعد مقرر و بطور صحیح به اجرا در آیند .


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.