سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    • فولاد مبارکه یک سوم استاندارد جهانی آب مصرف می کند

      مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: با بکارگیری و اجرای طرح های مختلف در این شرکت، در حال حاضر برای تولید هر تن فولاد 5 متر مکعب آب مصرف می شود که یک سوم استانداردهای جهانی است.
      فولاد مبارکه یک سوم استاندارد جهانی آب مصرف می کند


      به گزارش ایمیدرو از شرکت فولاد مبارکه، مهدی تولائیان گفت: اکنون به ازای تولید هر تن فولاد در صنایع فولاد جهان بین 18 تا 25 مترمکعب آب مصرف می شود.
      وی افزود: با توجه به نتایج ممیزی های انجام شده، شرکت فولاد مبارکه اکنون رکوددار صرفه جویی در مصرف آب در جهان است.
      تولائیان با بیان اینکه قسمت نیروگاه اکثر تولیدکنندگان فولاد جهان منفک از تولید فولاد است، اظهار کرد: این موضوع در حالی است که میزان آب مصرفی در شرکت فولاد مبارکه با احتساب آب مصرفی در نیروگاه بوده و چنانچه میزان آب نیروگاه شرکت را از این مقدار کم کنیم، میزان مصرف آب به سه و نیم مترمکعب یعنی یک پنجم استاندارد تعیین شده جهانی خواهد رسید.
      وی از تلاش و سرمایه گذاری های بیشتر برای کاهش روزافزون مصرف آب و انرژی خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری های فولاد مبارکه در بخش اجرایی کردن طرح جمع آوری، تصفیه و استفاده از پساب شهرهای اطراف و استفاده آن در شرکت فولاد مبارکه اصفهان انجام داده، گام بلند دیگری در تصفیه پساب های شهری و استفاده بهینه آنها در چرخه تولید برداشته خواهد شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.