سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: بخش خصوصی -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    • 17 طرح شاخص ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شد

      رییس هیات عامل ایمیدرو از تعریف و اجرای 17 برنامه شاخص سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در طول یکسال اخیر خبر داد.
      17 طرح شاخص ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شد


      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که در گردهمایی مدیران ایمیدرو  سخن می گفت تصریح کرد:90درصد از پروژه های این سازمان با استفاده از منابع بیرونی همچون مشارکت بخش خصوصی تامین شده که این اقدام در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های کلان دولت یازدهم به شمار می آید.
      رییس هیات ایمیدرو دستیابی به چنین هدفی را نتیجه فعالیت های جمعی کارکنان، مدیران و کارشناسان ایمیدرو در بخش های مختلف برنامه ریزی، مالی، پشتیبانی، تحقیق و توسعه و آموزش و ...دانست.
      وی ارایه گزارش عملکرد به رییس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهارمورد اشاره قرار داد و گفت: ایمیدرو با سهم 19درصدی توانسته با استفاده از سرمایه بخش خصوصی، طرح 1.6میلیون تنی آهن اسفنجی در چابهار را تعریف کند که پیش بینی می شود تا انتهای امسال قرارداد اجرای آن امضا شود.
      معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، انجام اکتشافات معدنی در نوار شرقی کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان را یکی از نکات مورد توجه رییس جمهوری خواند و گفت: نصب تجهیزات کارخانه تولید شمش آنتیموان در ماه های آتی از دیگر برنامه هایی است که در این استان به انجام رسیده است.
      وی به طرح هایی همچون آلومینیوم جنوب اشاره کرد که شرایط تاریخی به خود گرفته اند اما به مرحله اجرا رسیده اند. به گفته کرباسیان ال سی این طرح پس از 8 سال و با پیگیری 10 ماهه ایمیدرو گشایش یافته و ابلاغ شده است. کرباسیان تصریح کرد: فعال شدن طرح آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ ترین پروژه تولید این فلز در ایران به معنای فعالیت منطقه صنایع انرژی بر لامرد در استان فارس است .
      به اعتقاد کرباسیان تامین 105 میلیارد تومان به عنوان سهم ایمیدرو برای چنین پروژه ای کار چندان ساده ای نبوده اما با همت زیاد عملی شده است.
      رییس هیات عامل ایمیدرو امضای طرح ایجاد زیرساخت های منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در هفته آتی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد که قرار است در منطقه ای به وسعت 400هکتار انجام گیرد.
      کرباسیان افزود: جذب سرمایه گذار برای طرح های معادن گل گهر 5 و 6 در راستای تقویت بنیه مالی ایمیدرو و ارتقای توان بخش خصوصی تعریف و به اجرا در آمده است.
      وی فعالیت اکتشافی برای حوزه معادن زغالسنگ طبس، نفلین سینیت، افتتاح طرح طلای زرشوران، راه اندازی و تحوبل کارخانه سیمان ونزوئلا را به عنوان اقداماتی یاد کرد که فعال شدن آن ها در شرایط کم بودن اعتبار قابل تصور نبوده است.
      معاون ویر صنعت معدن و تجارت درباره طرح های معادن سنگان برای دستیابی به برنامه 17.5 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن و 15 زمیلیون تنی گندله گفت: حضور کنسرسیوم هایی از بخش خصوصی با جذب سرمایه 1500 میلیارد تومانی توام بوده است.
      آغاز عملیات اجرایی دو نیروگاه در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس و فراخوان 8 طرح در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از دیگر برنامه های سال گذشته است که رییس هیات عامل ایمیدرو به آن ها اشاره کرد.
      به گفته وی برنامه اکتشاف سراسری تاکنون برای 135هزار هکتار آغاز شده و با برنامه های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از 200هزار کیلومتر نیز عبور می کند.
      رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین خبر داد که تقریبا به جز طرح های قائنات و سبزوار که تا هفته های آتی فعال می شوند تمامی پروژه های فولادی استانی از رکود در اجرا خارج شده اند و بخش آهن اسفنجی آن ها در سال آینده وارد مدار تولید می شود.
      به گفته وی طرح جامع فولاد نیز نهایی شده و برای بررسی و تایید نهایی به وزارت صنعت معدن و تجارت ارسال شده است.
      کرباسیان از ایجاد دفتری برای پیگیری و اجرای طرح های نادر خاکی خبر داد و گفت: طرح نیمه صنعتی تیتانیوم کهنوج در جنوب استان کرمان نیز در حال جذب سرمایه گذار است که به صورت خودگردان به فعالیت خود خواهد پرداخت.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.