سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    • ال سی «آلومینیوم جنوب» پس از 8 سال فعال شد


      رییس هیات عامل ایمیدرو از فعال شدن ال سی بزرگ ترین طرح تولید شمش آلومینیوم در کشور خبر داد.
      ال سی «آلومینیوم جنوب» پس از 8 سال فعال شد


      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ طرح آلومینیوم جنوب که ظرفیت تولید سالانه آن 300هزار تن است با پیگیری های 10 ماهه ایمیدرو ال سی آن فعال و ابلاغ شد.
      مهدی کرباسیان با یادآوری اینکه این پروژه 8 سال در انتظار گشایش اعتبار برای دریافت تسهیلات خارجی بوده است تصریح کرد:  با پیگیری های انجام شده،  روز سه شنبه 9 دی ماه، سرانجام ال سی طرح، پس از فعال شدن از سوی بانک خارجی، به بانک عامل داخلی ابلاغ شد.
      وی فعال کردن طرح آلومینیوم جنوب برای تزریق منابع مالی را یکی از اولویت های اصلی ایمیدرو ذکر کرد که طی سال گذشته تلاش مستمری به منظور تحقق آن صورت گرفت. به گفته رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، پروژه آلومینیوم جنوب به یکی از طرح های تاریخی این سازمان تبدیل شده بود.
      معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: به دلیل بزرگی و مقیاس فعالیت های اجرایی در این طرح،‌ منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد دچار تحولی اساسی در حوزه اقتصادی و اجتماعی خواهد شد به ویژه آنکه یکی از نقاط کم برخوردار کشور محسوب می شود. این منطقه که در نقطه جنوبی استان فارس و هم مرز با پایتخت گازی ایران- عسلویه- واقع شده میزبان تولید محصولات صنایع معدنی، پتروشیمی و نیروگاه های جدید تولید برق خواهد شد.
      51درصد سهام شرکت آلومینیوم جنوب(SALCO) در اختیار شرکت سرمایه گذاری غدیر و 49درصد باقی مانده متعلق به ایمیدرو است. تولید در این طرح از بالاترین فناوری نوع خود در جهان بهره می برد به طوری که خط احیای این طرح با سیستم 400 کیلوآمپر محصول تولید خواهد کرد که پیشتر در خطوط تولید شمش آلومینیوم درایران وجود نداشته است.
      چنین فناوری سبب کاهش مصرف انرژی و هزینه تولید در هر تن شمش آلومینیوم می شود. کارخانه آلومینیوم جنوب شامل خط احیا،‌ آند سازی،‌ریخته گری و تاسیسات بندری و ساحلی است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.