سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    • شورابه های قم نظر 30 سرمایه گذار را جلب کرد

      شورابه های دریاچه قم نظر 30 سرمایه گذار را برای استحصال مواد معدنی نظیر اکسید منیزیم، اسید کلریدریک و نمک صنعتی جلب کرده است.
      شورابه های قم نظر 30 سرمایه گذار را جلب کرد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وجیه الله جعفری، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در جمع مدیران ایمیدرو اظهار داشت: برای استحصال مواد معدنی از شورابه های دریاچه قم، این شرکت اعلام مزایده کرده و تا امروز 30 سرمایه گذار برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.
      وی افزود: میزان ذخیره قابل استحصال کانی های مهم این منطقه حدود 200 میلیون تن هالیت، 32 میلیون تن منیزیا و 4.5 میلیون تن سیلویت است و پس از مزایده برای بهره برداری به صورت بلند مدت به برنده مزایده واگذار می شود.
      مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: این شرکت طرح های مختلفی را در بخش اکتشاف، بهره برداری و فرآوری معادن طلا، سرب و روی، زغال سنگ، منیزیم، مس و غیره را عملیاتی کرده است.
      وی افزود: استحصال طلا از سد باطله مجتمع طلای موته، اصلاح خط تولید کارخانه نفلین سینیت کلیبر، افزایش ظرفیت سالانه خط تولید مجتمع نخلک به 3 هزار تن، راه اندازی واحد پالایش قطران کک سازی زرند، راه اندازی کارخانه پتاس خور و بیابانک و اصلاح خط تولید کارخانه نفلین سینیت کلیبر برای افزایش راندمان (از 20 درصد به 50 درصد)، از جمله این طرح هاست که در سال جاری انجام می شود.
      جعفری همچنین تصریح کرد: در سال جاری، برنامه ریزی و برگزاری مزایده و جذب سرمایه گذار جهت تجهیز و بهره برداری در طرح های دیگر این شرکت شامل تجهیز معدن زغال سنگ کوچکعلی شمالی، زغال سنگ بلوک 1 پروده شرقی و نیز تجهیز ذخایر شورابه ترود انجام شده و نیز طرح های زغال سنگ خمرود، زغالشویی و کک سازی سواد کوه در دست اجراست.
      جعفری گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که در لیست واگذاری قرار گرفته بود، با تلاش رئیس هیات عامل ایمیدرو و مجموعه این سازمان، از این لیست حذف شد و با عملیاتی کردن طرح ها و افزایش تولید واحدهای معدنی، توانست نقش خود را به عنوان بازوی عملیاتی ایمیدرو در کشور حفظ کند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.