سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    • معاون مالی و اداری: انگیزه های کار در خارج از مرکز را افزایش می دهیم

      معاون مالی و اداری ایمیدرو گفت: انگیزه های کار و فعالیت در واحد ها و شرکت های تابعه را به گونه ای ارتقاء‌ می دهیم تا تمایل نیروی کار برای جا به جایی و کار در خارج از مرکز افزایش یابد.
      معاون مالی و اداری: انگیزه های کار در خارج از مرکز را افزایش می دهیم

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ عبدالرضا قاسمی که در همایش مدیران ایمیدرو سخن می گفت تصریح کرد: برنامه جا به جایی نیروها طوری اجرا خواهد شد که با استقبال و رضایت کارکنان بخش های مختلف همراه شود.
      وی با بیان اینکه نمی توان با هدف تعدیل،‌ به اجبار نیروی کار را به واحد ها و شرکت های خارج از مرکز منتقل کرد گفت: این امر به مفهوم کاهش انگیزه های کار در مرکز نیست بلکه به معنی افزایش مشوق های کار و زندگی در خارج از مرکز است.
      قاسمی خاطر نشان کرد: تقویت مشوق های کار، با اولویت کار در مناطق کم برخوردار برنامه ریزی شده است.
      وی همچنین به ابلاغ نمودار سازمانی ایمیدرو اشاره کرد و گفت: در نمودار جدید 135 پست سازمانی در نظر گرفته شده و شرح وظایف مربوطه نیز مشخص شده است. معاون ایمیدرو افزود:‌ برای برطرف کردن کمبود منابع انسانی واجد شرایط کیفی لازم در بخش های مختلف،‌ اولویت با نیروی داخل سازمان خواهد بود و از خارج از سازمان نیرو جذب نخواهد شد.
      قاسمی با تاکید بر اینکه در طرح ارزیابی کارکنان،‌ برنامه ای برای اخراج نیروی انسانی با هدف تعدیل نداریم اظهار داشت: طرح ارزیابی کارکنان و واحدها تداوم دارد و به مدت 2 سال طول خواهد کشید.
      وی در عین حال گفت: پروژه هایی که با تعداد معینی نیروی کار آغاز می شوند و افراد شاغل در آن ها درون نمودار مصوب نیستند، پس از اتمام کار، خاتمه فعالیت خواهند گرفت.
      پرداخت یکسان، عدالت نیست
      از سوی دیگر معاون برنامه ریزی و توسعه ایمیدرو نیز به جایگاه کارکنان و مقوله عدالت پرداخت و گفت:‌ عدالت به این مفهوم نیست که نگاهی یکسان نسبت به نیروها برقرار شود بلکه به معنای اینست که هر کسی توانمندی بیشتری دارد جایگاه مناسب تری داشته باشد.
      به گفته امیر خرمی شاد، اعمال نگاه یکسان و پرداخت های یکسان به تمامی نیروها،‌ مبنای درستی برای عدالت محسوب نمی شود در صورتی که توانمندی نیروی کار است که وجه تمایز ها را مشخص می کند. وی افزود: ‌اگر دو کارشناس یا مدیر در یک کار یکسان قرار داده شوند باید بین خوب و خوب تر، انتخاب داشته باشیم.
      نرم افزار جدید ارزیابی
      مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو نیز از اجرای نرم افزار جدیدی در سازمان خبر داد که عملکرد کارکنان بخش را به خوبی منعکس می کند و شاخصی دقیق برای ارزیابی به شمار می آید.
      امیر صباغ با تاکید بر اینکه مدیران ابتدا برنامه سه ماهه چهارم امسال و سپس برنامه سال 94 را اعلام کنند افزود: عملکرد بخش های مختلف به صورت خود اظهاری در سیستم جدید با نام Pointer وارد می شود و طبق نوع عملکرد، ارزیابی انجام می گیرد.
      به گفته وی این سیستم با هدف شناسایی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف، اجرا می شود و تا حدود 60درصد از شاخص هایی که در بهره وری کارکنان مد نظر قرار دارد توسط این سیستم مشخص می شود و مابقی در حیطه اختیار مدیران است.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.