سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    • ایجاد هر شغل در بخش معدن، برای 17 نفر دیگر کار فراهم می کند

      معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: با ایجاد هر شغل در بخش معدن، برای 17 نفر در صنایع پایین دستی اشتغالزایی به دنبال دارد.
      ایجاد هر شغل در بخش معدن، برای 17 نفر دیگر کار فراهم می کند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر خرمی شاد با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش معدن ایران همواره به دلیل سنگینی سایه نفت بر اقتصاد ایران، کمتر مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که با توجه به برخورداری کشور از معادنی با ذخایر بالا و متنوع، در صورت سرمایه گذاری جدی، می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز سند چشم انداز توسعه 1404 را محقق سازد.

      وی ادامه داد: طبق استاندارد جهانی، میزان استخراج معادن باید یک درصد ذخایر قطعی و احتمالی در هر کشوری باشد که با توجه به میزان ذخایر احتمالی و قطعی معادن ایران (حدود 60 میلیارد تن)، باید 600 میلیون تن ماده معدنی استخراج شود که رقم فعلی حدود 400 میلیون تن یعنی حدود 200 میلیون تن کمتر از رقم استاندارد جهانی است.
      معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به مزیت های موجود بخش معدن در ایران خاطرنشان کرد: ذخایر غنی معدنی، دسترسی به آب های آزاد، انرژی فراوان، نیروی متخصص و کم هزینه، بازار 500 میلیونی کشورهای همسایه و مسیر مناسب ارتباطی، از جمله مزیت هایی است که موجب شده تا این بخش توجیه اقتصادی بالایی برای سرمایه گذاری پیدا کند.
      وی ادامه داد: در حال حاضر، کشورهای مختلفی برای سرمایه گذاری در بخش معدن ایران اعلام آمادگی کرده و در برخی طرح های توسعه ای ایمیدرو نیز قرارداد منعقد کرده اند.

       

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.