سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: فولاد -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    • سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در فولاد

      معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جزئیات راه اندازی سه طرح بزرگ فولادی، از دستور جدید وزیر صنعت، برای تسریع در اجرای طرح‌های فولادی خبرداد و گفت: 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش فولاد طراحی شده است.
      سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در فولاد

      مهدی کرباسیان در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هفت طرح فولادی دارد، گفت: در عین حال، سه طرح بزرگ فولادی نیز در کشور طراحی شده که به نظر می‌رسد می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای کشور در این بخش ایجاد کند.
      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این 5 میلیارد دلار در بخش طرح های توسعه ای سرمایه گذاری خواهد شد و منابع مالی مورد نیاز با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تامین می شود.
      وی تصریح کرد: طرح فولاد چابهار با ظرفیت سالانه سه میلیون تن، فولاد بندرعباس با ظرفیت 6 میلیون تن و فولاد اروند از جمله طرح‌های توسعه ای است.
      به گفته کرباسیان، در زمینه طرح فولاد چابهار، شرکتی با مشارکت بخش خصوصی تاسیس شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است؛ ضمن اینکه فولاد بندرعباس نیز با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی از هند، فولاد بندرعباس2 با مشارکت سرمایه گذاران کویتی و فولاد قشم و فولاد اروند نیز با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی داخلی اجرایی خواهند شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.