سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ایمیدرو -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    • کرباسیان: جلسه 4 ساعته کمیسیون صنایع و معادن درخصوص حق انتفاع معادن در سال 93

      معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) اعلام کرد: در جلسه 4 ساعته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مقرر شد تیم خاصی مسئله حق انتفاع 30 درصدی معادن برای سال 93 را بررسی کند.
      کرباسیان: جلسه 4 ساعته کمیسیون صنایع و معادن درخصوص حق انتفاع معادن در سال 93

       به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان گفت : در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که سه شنبه گذشته برگزار شد، مقرر گردید چنانچه نیاز باشد، نرخ 30 درصدی حقوق دولتی معادن یا حق انتفاع در بودجه امسال اصلاح شود.
      وی افزود: با توجه به کاهش حدود 50 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن ، وجود نرخ 30 درصدی حق انتفاع سبب شده تا سود شرکت هایی مانند چادرملو و گل گهر کاهش یابد، لذا کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره موضوع یاد شده تشکیل جلسه داد.
      کرباسیان با بیان اینکه پروانه بهره برداری معادن مذکور متعلق به دولت( ایمیدرو) است، تصریح کرد: حقوق مالکانه معادن یا حق انتفاع به میزان 30 درصد از سال 92 توسط مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصویب شده است.
      بر اساس این گزارش، در 9 ماه منتهی به پایان آذر ماه امسال در مجموع بیش از 25 میلیون و 700 هزار تن سنگ آهن در کشور تولید شده است.
      مجموع تولید سنگ آھن فرآوری شده در معادن کشور در مدت 9 ماه سال جاری از 25.7 میلیون تن فراتر رفت.
      شرکت های چادرملو و گل گهر از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن کشور محسوب می شوند به طوری که در 9 ماه امسال میزان تولید سنگ آهن چادرملو بیش از 9 میلیون تن بود و میزان تولید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به 7 میلیون و 500 هزار تن رسید.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.