سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: بیمه -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    • همه محدوده های معدنی مشمول صدور بیمه نامه است

      مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: همه محدوده های معدنی کشور مورد پذیرش این صندوق برای صدور بیمه نامه است.
      همه محدوده های معدنی مشمول صدور بیمه نامه است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا شهاب الدین با بیان این مطلب اظهار داشت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی بر اساس اولویت همه محدوده های معدنی از جمله معادن فلزی و غیر فلزی، مصالح ساختمانی و سنگ نما، واحدهای کانه آرایی و فرآوری و زغال سنگ را برای صدور انواع بیمه نامه مورد پذیرش قرار می دهد.
      وی ادامه داد: هیچ بخشی از معادن کشور از جمله مصالح ساختمانی، از دایره خدمات صندوق خارج نبوده و همه معادن بر اساس مولفه هایی همچون نیاز معادن مربوطه، سطح تقاضا و ریسک عملیاتی، تحت پوشش قرار می گیرند.
      مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اشاره به اینکه صندوق مذکور تاکنون 1529 بیمه نامه صادر کرده است، گفت: از این میزان، 596 بیمه نامه برای معادن غیر فلزی، 433 بیمه نامه برای معادن فلزی، 368 بیمه نامه برای مصالح ساختمانی و سنگ نما، 102 بیمه نامه برای معادن زغال سنگ و30 بیمه نامه برای واحدهای کانه آرایی و فرآوری بوده است.
      وی ادامه داد: ارزش کل بیمه نامه های صادر شده توسط صندوق، بیش از 3 هزار میلیارد ریال بوده و از این میزان،140 میلیارد ریال بابت جبران خسارت ناشی از فعالیت‌ های اکتشافی و ریسک اعتباری ضمانت ‌نامه‌ ها به متقاضیان پرداخت شده است.
      شهاب الدین با اشاره به اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نگاه ویژه ای به واحدهای فرآوری دارد، گفت: بر این اساس، مقررات صدور بیمه نامه های اعتباری واحدهای فرآوری و کانه آرایی تسهیل شده است. به عنوان مثال، معادنی که خط فرآوری خود را در داخل محدوده اجرا می کنند، به رغم نداشتن اسناد مالکیت با قابلیت نقد شوندگی مناسب، با پذیرش پروانه معدن مربوطه نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می شود.
      صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یک نهاد حاکمیتی است که برای پوشش ریسک سرمایه گذاری در بخش معدن به ویژه معادن کوچک و متوسط نقش بارزی دارد. سرمایه این صندوق به تازگی با تصویب هیات وزیران از محل منابع داخلی ایمیدرو از 100 میلیارد به 680 میلیارد ریال افزایش یافته است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.