سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    • روند نزولی شاخص های حوادث در شرکت های تابع ایمیدرو

      شاخص های حوادث در شرکت ها و واحدهای ایمیدرو در 9 ماه اول سال جاری با کاهش محسوسی نسبت به مدت مشابه در 10 سال گذشته مواجه شده است.
      روند نزولی شاخص های حوادث در شرکت های تابع ایمیدرو

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌به نقل از مدیر دفتر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو در این مدت شاخص های ضریب شدت و تکرار حوادث و تعداد حوادث منجر به فوت در شرکت های ملی فولاد،‌ آلومینیوم المهدی و هرمزآل،‌ تهیه و تولید مواد معدنی،‌ منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و همچنین مجتمع ها و واحدهای تحت پوشش این سازمان با کاهش محسوسی همراه شده اند.
      به گفته دکتر محمد کاظم نوری از مهمترین دلایل این دستاورد می توان به استقرار سیستم های مدیریت (بهداشت ایمنی و محیط زیست) HSE، ایجاد ساختار HSE ابلاغ سیاست ها و بخش نامه های HSE و همچنین ‌اجرای برنامه ها و دوره های جدید آموزشی،‌ به منظور ارتقای سطح دانش کارکنان و استفاده از تجهیزات جدید در شرکتهای تابعه اشاره کرد.
      میزان ضرایب شدت و تکرار حوادث طی 9 ماه اول ده سال گذشته به ترتیب 20/1 و 92/3 بوده که به ترتیب ضریب شدت حوادث در 9 ماه اول سال جاری به 54 صدم و ضریب تکرار حوادث به 54/1 رسیده است.
      وی افزود: مقدار حوادث منجر به فوت نیز با کاهش قابل ملاحظه ای همراه بوده است به طوری که شیب منحنی تعداد حوادث منجر به فوت طی سال های گذشته همواره روند نزولی را نشان می دهد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.