سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    • محور اصلی اقتصاد ایران باید بخش خصوصی باشد

      معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بخش معدن و صنایع معدنی پیشران اقتصاد است و با متحول شدن این بخش ، سایر بخش های صنعتی و اقتصادی کشور فعال می شود.
      محور اصلی اقتصاد ایران باید بخش خصوصی باشد

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان افزود: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به معنای اجرای اقتصاد مقاومتی است و لذا سرمایه گذاران بخصوص ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند از مزیت های سرمایه گذاری در بخش معدن استفاده کنند.
      وی افزود: محور اصلی اقتصاد ایران بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید به سمت بخش خصوصی حرکت کند اما هنوز اقتصاد کشور دولتی است و برای دستیابی به بخش خصوصی واقعی باید سیستم بانکی و همچنین روابط بین المللی متحول شود.
      کرباسیان معادن را نعمت های خدادادی دانست و گفت: تاکنون 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده که ارزش ذخایر آنها حدود 700 میلیارد دلار برآورد شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که در صورت گسترش اکتشاف می توان این رقم را تا دو یا سه برابر افزایش داد.
      وی بر لزوم ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش معدن تاکید کرد و افزود: بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند فناوری های خاص است و ما باید از فناوری های روز جهان برخوردار باشیم.
      کرباسیان آمادگی ایمیدرو را برای حمایت سرمایه گذاران در بخش معدن اعلام کرد و گفت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای ، پشتیبان و همراه بخش خصوصی است ضمن اینکه محوریت کار باید با بخش خصوصی باشد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.