سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: مس -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    • پیش بینی کاهش رشد اقتصاد جهان و افت قیمت های سلف مس

      قیمت مس روز پنجشنبه گذشته در بورس سلف شانگهای پس از آنکه بانک جهانی از میزان پیش بینی رشد اقتصادی خود در جهان کاست، همچنان کاهش یافت.
      پیش بینی کاهش رشد اقتصاد جهان و افت قیمت های سلف مس

      به گزارش ایمیدرو به نقل از متال بولتن، قیمت قراردادی مس روز پنجشنبه گذشته 6680 دلار در هر تن داد و ستد شد که 270 یوآن کمتر از روز چهارشنبه بود. مهمترین دلیل این کاهش چشم انداز کاهش رشد اقتصادی جهان است.

      بانک جهانی چشم انداز رشد اقتصادی جهان را کاهش داد و در حال حاضر انتظار می رود که رشد اقتصاد جهانی تا 3 درصد امسال و سال آینده (2016 ) 3.3 درصد کاهش پیدا کند که اندکی کمتر از 3.4 درصد و 3.5 درصد پیش بینی قبلی توسط بانک مذکور در ژوئن سال گذشته است.
      از آنجا که این فلز کاربرد وسیعی در اقتصاد دارد، تقاضای آن غالبا شاخص خوبی برای رشد و رونق اقتصادی است. این احتمالا دلیل عمده ای است که نشان می دهد چرا قیمت های مس و بازار سهام در چین به طور کل به یکدیگر وابسته اند.
      تحلیلگران می گویند فشار قابل توجهی که اخیرا به قیمت های مس وارد می آید، یا به دلیل رکود بالا برای تقاضا و یا مشکلات ناشی از فعالیت های شبه بانکی و یا هر دو است که این هر دوعامل یکدیگر را تقویت می کنند. همین شرایط و عوامل موجب کاهش قیمت های مس شده است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.