سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    • جذب 1100 میلیارد تومان منابع در ۷ طرح فولادی

      رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:‌ میزان منابع مالی جذب شده برای 7 طرح استانی فولاد به 1100 میلیارد تومان رسید.
      جذب 1100 میلیارد تومان منابع در ۷ طرح فولادی

      مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین اقدامات در ۷ طرح فولادی، اظهار داشت: آخرین اقدامات شامل گشایش اعتبار دو طرح فولادی سبزوار و بافق بوده که ابتدای هفته انجام شد.
      وی در مورد میزان جذب سرمایه برای 7 طرح‌ فولادی نیز گفت: ظرف یکسال گذشته تاکنون نزدیک به هزار و صد میلیارد تومان برای این ۷ طرح منابع مالی جذب شده است.
      کرباسیان با اعلام این خبر که ۴ طرح از آهن اسفنجی‌ها به بهره برداری خواهند رسید، خاطر نشان کرد: پیش بینی ما اینست که تا سال آینده این ۴ طرح به بهره برداری خواهند رسید.
      وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به کاهش درآمدهای نفتی بودجه برای اجرای طرح های توسعه کافی خواهد بود یا خیر؟، گفت: مسلما بودجه کافی نیست اما باید پذیرفت که در حوزه معدن ما معتقدیم اصل کار و وظیفه بر دوش بخش خصوصی و غیردولتی است و حرکت ما در ایمیدرو در یک سال گذشته این موضوع را نشان داده که از ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که نیاز برای طرح‌ها داشتیم نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان را از بخش خصوصی به صورت مشارکت جذب کردیم.
      رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: اگر مسیر سرمایه گذاری‌های خارجی هم با تعاملات بین المللی هموار شود در حوزه معدن خیلی نیازی به بودجه دولت نخواهیم داشت.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.