سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    • کرباسیان: سرمایه‌گذاران خارجی منتظر لغو تحریم ها هستند

      رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: سرمایه‌گذاران خارجی برای همکاری معدنی با ایران در انتظار رفع تحریم‌ها علیه ایران هستند.
      کرباسیان: سرمایه‌گذاران خارجی منتظر لغو تحریم ها هستند

      مهدی کرباسیان در گفت‌و‌گو با «اقتصادنیوز» اظهار کرد: با کشورهای مختلف خارجی برای همکاری‌های گسترده در بخش معدن در حال مذاکره هستیم و شرکت‌های معتبر خارجی برای انواع همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.
      وی ادامه داد: با این حال، تا زمانی که تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود برای ما حل نشود به طور جدی سرمایه‌گذاران به بخش‌های اقتصادی ایران ورود پیدا نمی‌کنند. با وجود اینکه مکاتبات شرکت‌های خارجی با ایمیدرو نشان¬دهنده تمایل آنها برای همکاری با ایران است، اما اظهار علاقه این کشور‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی کافی نیست و باید شرایط ورود آنها را برای سرمایه‌گذاری مهیا کرد.
      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اخیرا کنسرسیوم‌هایی در زمینه معادن با سنگاپور و هند داشته ایم و مذاکراتی نیز با کویت، چین و کشورهای دیگر انجام داده ایم، گفت: بخش معدن و صنایع معدنی ایران آماده جذب سرمایه‌های خارجی و اجرای پروژه‌های معدنی در حوزه‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری در معادن با کشورهای صاحب تکنولوژی است اما این امر مستلزم فراهم کردن شرایط منطقی برای سرمایه‌گذاران است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.