سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: فولاد خراسان -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    • کاهش اتکا به حمل و نقل جاده ای در فولاد خراسان

      حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از روشهای ایمن و مطمئن در جابجایی مواد اولیه و محصولات تولیدی کارخانجات در سرتاسر جهان شناخته شده و توسعه یافته است . از جمله مزیتهای آن نسبت به حمل جاده میتوان کاهش مصرف انرژی ، آلودگی زیست محیطی و افزایش ایمنی را برشمرد بطوریکه بر اساس آمار منشر شده ســوانح در راه آهن یک پنجاهم جـاده ، آلاینـدگی یک بیستم و مصرف سـوخت یک هفتم جـاده می باشد .
      کاهش اتکا به حمل و نقل جاده ای در فولاد خراسان

      در مجتمع فولاد خراسان نیز برای  انعطاف پذیری بیشتر حمل و عدم اتکای کامل به حمل جاده ای و جهت رسیدن بموقع مواد اولیه از طریق خطوط ریلی به طول 27 کیلومتر ، 28 دستگاه سوزن مجموعه ایستگاه داخل سایت و دو دستگاه لوکوموتیو کاترپیلار ( مونتاژی شرکت تولومساژ ترکیه ) حدود 70 درصد ورود گندله مصرفی واحدهای احیاء با حمل ریلی انجام .
      یکی از مشکلاتی که طی بهره برداری از لوکوموتیوها ایجاد خوردگی زیاد چرخها در تماس با ریل ها می باشد . از دیماه سال 92 به دلیل سایش بیش از حد چرخ های لوکوموتیو شماره 2 و احتمال رخ دادن حادثه خروج از ریل ، امکان استفاده از این لوکوموتیو نبود .
      به همین منظور مکاتباتی با شرکت سازنده خارجی انجام شد که با حضور کارشناس مربوطه امکان تعمیر چرخها را اعلام  ولی به علت هزینه بالا و زمان بر بودن ا تصمیم بر انجام تعمیرات با استفاده از توان داخلی گرفته شد .
      با پیگیری معاونین محترم بازرگانی و بهره برداری ، انجام تعمیرات لازم بر روی این لوکوموتیو به شرکت محترم فولاد ریل توس واگذار شد . البته با نظارت و هماهنگی لازم توسط پرسنل مجتمع فولاد خراسان این شرکت با اتکا به توان فنی بالای کارکنان خود و پرسنل مجرب راه آهن استان خراسان رضوی و داشتن ارتباطات موثر با تعمیرگاه مرکزی راه آهن کشور توانست فرآیند تعمیرات لازم را طی مدت یک هفته انجام دهد .
      محمد خورشید نیشابوری مسئول راه آهن و حمل و نقل ریلی مجتمع افزود در روز سه شنبه 16 دیماه طی مراسمی با حضور مدیر عامل محترم شرکت و جمعی از معاونین و مدیران و مدیر عامل محترم شرکت فولاد ریل توس و مدیر عامل شرکت فولادیار ، لوکوموتیو تعمیر شده مورد بهره برداری قرار گرفت .

      در این مراسم  مهندس احمدی مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان ، ضمن تشکر از کادر فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت فولاد ریل توس ، بر ضرورت یکپارچه سازی عملیات حمل مواد اولیه از معادن ، راهبری مانور و حفظ و نگهداری خطوط متعلق به فولاد خراسان در راستای بهینه سازی عملیات و کاهش خرابیها و عیوب واگن ها و کشنده ها تاکید کرد.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.