سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: نمک -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    • سه میلیون تن نمک صنعتی آماده عرضه به بازار است

      مدیر واحد پتاس خور و بیابانک گفت: سه میلیون تن نمک صنعتی با خلوص تقریبی 97 درصد تولید شده و آماده عرضه به بازار است.
      سه میلیون تن نمک صنعتی آماده عرضه به بازار است

      به گزارش روابط عمومی ایمدرو، مدیر واحد پتاس اظهار کرد: در دوره تبخیر 92-93، معادل 60 هزار تن کارنالیت و حدود 500 هزار متر مکعب نمک صنعتی از حوضچه های تبخیر خورشیدی در این واحد برداشت شده است.

      شبانی با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون تن نمک صنعتی با خلوص تقریبی 97 درصد تولید و آماده عرضه به بازار است، تصریح کرد: به دنبال مطالعات تحقیقی صورت گرفته مشخص شد محلول شورابه های نهایی به دست آمده در این مجتمع می تواند به عنوان تثبیت کننده خاک در جاده های خاکی و معادن مورد استفاده قرار گیرد.

      وی ادامه داد: شورابه نهایی محلولی است که در انتهای فرایند تولید کارنالیت و نمک صنعتی به دست می آید و پیش از این به عنوان ضایعات شناخته شده و کاربردی نداشت.

      مدیر واحد پتاس خور و بیابانک افزود: با این حال برای استفاده بهینه از این ماده مطالعات فشرده ای صورت گرفت و کاربرد شورابه های نهایی به عنوان تثبیت کننده خاک در جاده های خاکی و معادن و همچنین به عنوان ذوب کننده یخ و برف به بازار معرفی و بخشی از این محصول نیز به فروش رسید.

      وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره برداری از کارخانه فرآوری پتاس، عملیات فرآوری کارنالیت تا پایان سال جاری آغاز شود. در این فرایند کارنالیت تبدیل به کلرید پتاسیم و کلرید منیزیم می شود.

      به گزارش ایمپاسکو، واحد پتاس خور و بیابانک اولین تولیدکننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پتاس در خاورمیانه است. این واحد با وسعت معدنی دو هزار کیلومتر مربع در استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.