سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: تیرآهن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    • مدیر عامل ذوب آهن: دولت مانع ورود تیرآهن های کم وزن شود

      مدیر عامل ذوب آهن اصفهان خواستار اعمال تعرفه های جدید در برابر ورود محصولات فولادی به ویژه تیرآهن غیراستاندارد و کم وزن به کشور شد.
      مدیر عامل ذوب آهن: دولت مانع ورود تیرآهن های کم وزن شود

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ اردشیر سعد محمدی با اشاره به رکود در بخش ساختمان و طرح های توسعه و افت فروش محصولات فولادی در کشور اظهار امیدواری کرد که با نظر مساعد وزیر صنعت و معدن و تجارت هر چه سریعتر نسبت به وضع تعرفه موثر بر واردات محصولات فولادی اقدام شود و همزمان سازمان استاندارد نیز واردات اینگونه محصولات را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد .
      مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، ورود محصولات فولادی ارزان قیمت و غیر استاندارد از کشور چین به ایران را موجب رقابت نابرابر و پر کردن جیب دلالان دانست و گفت : متاسفانه در این بازار عده ای ، محصولات فولادی را بصورت تناژ خریداری و شاخه ای می فروشند . زیرا وزن هر شاخه تیر آهن 14 وارداتی 120 کیلوگرم است در حالیکه استاندارد ذوب آهن اصفهان 150 کیلو گرم است. وی اضافه کرد : کشور چین هم اکنون در 52 واحد فولادی خود با ظرفیت 5 تا 20 میلیون تن، 822 میلیون تن فولاد در سال تولید می کند و با توجه به شرایط انقباضی میزان مصرف داخلی آن کشور کاهش پیدا کرده و صادرات خود را زیر قیمت تمام شده عرضه می کند.
      وی در عین حال به وضع تعرفه فولاد از سوی ترکیه افزود: هم اکنون این کشور تعرفه 35 درصد برای ورود محصولات فولادی خارجی وضع نموده تا صنایع داخلی دچار مشکل نشود .
      وی درباره هزینه تولید دو روش احیای مستقیم و کوره بلند گفت : هم اکنون هزینه های انرژی در کشور به روش کوره بلند به ازاء هر کیلوگرم تولید فولاد ، 600 تومان و در روش احیای مستقیم 190 تومان است که فاصله سود ناشی از این تفاوت، 400 تومان به ازاء هر کیلوگرم می رسد.
      سعد محمدی یادآور شد: در کل دنیا از یک میلیارد و 600 میلیون تن تولید فولاد در سال ، 70 درصد آن به روش کوره بلند است که هزینه تولید به ازاء هر تن در روش کوره بلند400دلار و احیاء مستقیم 503 دلار می شود و این تفاوت به دلیل قیمت های جهانی هر دو انرژی( گاز و کک)است.
      وی با تاکید بر این مطلب که دولت باید برای رقابت منطقی فولادسازان کشور ، هزینه انرژی آنها را برابر کند، گفت : با توجه به پرداخت یارانه انرژی در روش های کوره قوس، باید ذوب آهن اصفهان نیز بتواند با بهره مندی از این حق و در یک رقابت منطقی، محصولات خود را عرضه کند.
      مدیر عامل شرکت در بخش دیگری از مصاحبه اش با اشاره به افزایش تولید در سال جاری گفت : ذوب آهن اصفهان علیرغم مشکلات موجود، تا پایان دی ماه سال جاری بیش از 2 میلیون و 320 هزار تن تولید داشته و امیدواریم این رقم تا پایان سال به 2 میلیون و 800 هزار تن برسد که این میزان نسبت به سال قبل، 29 درصد افزایش تولید را نشان می دهد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.