سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: آلومینیوم -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    • برنامه ایرالکو برای راه اندازی کارخانه آند سازی

      مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) گفت: راه اندازی کارخانه آند سازی این مجتمع، علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی، اشتغال زایی و شکل گیری صنایع جانبی را به دنبال دارد.
      برنامه ایرالکو برای راه اندازی کارخانه آند سازی

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمید رضا بادکوبه با بیان این مطلب اظهار داشت: احداث واحد جدید آندسازی ایرالکو با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی و نیز کاهش هزینه های بهره برداری با بهره گیری از تکنولوژی مدرن مورد توجه قرار گرفته و اکنون زمین مورد نیاز برای این کارخانه در30 کیلومتری شهرستان اراک (شهرک صنعتی خیر آباد) خریداری شده است.
      وی ادامه داد: در حال حاضر، تجهیزات اصلی این واحد خریداری شده و امور زیربنایی آن همچون تامین برق دوره ساخت، جاده های دسترسی و غیره فراهم و عملیات احداث ساختمان های اصلی تولید شروع شده است.
      مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران تصریح کرد: برنامه تولید در واحد جدید آندسازی این شرکت، 65 هزار تن آند سایز بزرگ و 35 هزار تن آند سایز متوسط است و در صورت تامین هزینه (3 هزار و 300 میلیارد ریال)، این طرح تا 4 سال آینده به بهره برداری می رسد.
      وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد، مجتمع آلومینیوم اراک از واردات پر هزینه آند به خارج بی نیاز خواهد شد.
      فاز نخست پروژه بهینه سازی و اتوماسیون دیگ های کارگاه احیای قدیم مجتمع ایرالکو (74دیگ) در تاریخ 24 آذر جاری به بهره برداری رسید. همچنین قرار است پس از دریافت تضمین های لازم و تایید از سازمان های ذیربط، نیمه شمالی خط 3 و خطوط 4 و 5 کارگاه احیای قدیم، اتوماسیون و بهینه سازی شود.
      بنا به این گزارش، 19.5 درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو، در اواخر سال 92 بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.