سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: مس -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    • کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره مس سونگون افتتاح می شود

      مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افتتاح فاز دوم تغلیظ سونگون در هفته آتی خبر داد و افزود: افتتاح این طرح، گامی در جهت توسعه صنعت مس و افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس است.
      کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره مس سونگون افتتاح می شود

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از مس پرس، احمد مرادعلیزاده با اعلام این مطلب تصریح کرد: فاز دوم تغلیظ سونگون با ظرفیت 150 هزار تن کنسانتره مس به زودی به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت تولید کنسانتره مس سونگون تا 2 برابر افزایش پیدا می کند.
      وی با بیان اینکه تا سال 97 میزان تولید مس محتوی به 400 هزار تن می رسد، اظهار داشت: بر این اساس، پروژه های فاز دوم تغلیظ سونگون و سرچشمه در اولویت قرار گرفته اند تا با افتتاح این طرح، به اهداف تعریف شده در حوزه تولید دست یابیم.
      مراد علیزاده گفت: میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی پروژه فاز دوم تغلیظ سونگون به ترتیب 95 میلیون یورو و 2 هزار و 470 میلیارد ریال است.
      وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه برای 1200 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
      بنا به این گزارش، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران پیش از این، از اجرای 17 طرح مهم در این صنعت خبر داده و گفته بود که برای این طرح ها، 1950 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 4300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی انجام خواهد داد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.