سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: سرب -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    • استخراج رگه های کم عیار سرب نخلک از سر گرفته شد

      مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک گفت: رگه های رها شده کم عیار ذخایر این معدن دوباره فعال و استخراج ماده معدنی از آن آغاز شده است.
      استخراج رگه های کم عیار سرب نخلک از سر گرفته شد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علیرضا ساعی با اشاره به افزایش استخراج و تولید ماده معدنی مجتمع سرب نخلک طی یک سال اخیر، گفت: طی 9 ماهه نخست امسال، میزان استخراج ماده معدنی 3 درصد و نیز میزان تولید کنسانتره سرب 12 درصد افزایش یافت.
      وی ادامه داد: در این مدت، رگه های رها شده کم عیار ذخایر معدنی دوباره فعال و استخراج ماده معدنی از این ذخایر آغاز شده است.
      مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک تصریح کرد: اجرای عملیاتی اکتشافی جدید به ویژه در ناحیه شمالی معدن و توسعه و بهبود زیرساخت های اساسی از جمله راه های دسترسی، شبکه توزیع برق داخلی و تعمیر و نوسازی تأسیسات داخل چاه اسکیپ، جزو طرح های توسعه ای در دست انجام این مجتمع است.
      ساعی با بیان اینکه در سال جاری اقدامات مختلفی برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی خطوط تولید صورت گرفته است، تصریح کرد: افزایش راندمان پیشروی تونل های ارتباطی افق 240 از سمت چاه پنج (چاه اسکیپ) به سمت چاه شماره چهار و شش از جمله این اقدامات است.
      وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، به دنبال اقدامات صورت گرفته، گواهینامه های OHSAS 18000، ISO 9001 و ISO 14001 از شرکت IMQ ایتالیا اخذ شده است.
      بنا به این گزارش، معدن سرب نخلک از قدیمی ترین معادن ایران به شمار می رود و فعالیت معدنکاری در این مجتمع به بیش از دو هزار سال قبل می رسد.
      این مجتمع به عنوان یک مرکز معدنی - صنعتی در حاشیه کویر مرکزی ایران، در 120 کیلومتری شمال شرق شهرستان نائین و 45 کیلومتری انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.