سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    • شرکت ملی فولاد می خواهد نقش تاریخی ایفا کند

      مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: راهبرد جدید این شرکت بر اساس اسناد بالادستی از جمله راهبرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
      شرکت ملی فولاد می خواهد نقش تاریخی ایفا کند

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمد خانداداش پور گفت: شرکت ملی فولاد ایران به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی ایمیدرو در حوزه فولاد در حال تدوین راهبرد جدید است.

      وی افزود: این شرکت با توجه به خروج از فهرست واگذاری ها، همچنین درنظر دارد با طراحی مناسب نقش تاریخی خود را در صنعت فولاد کشور ایفا کند.
      خانداداش پور ادامه داد: شرکت ملی فولاد ایران می تواند با دریافت سیاست های کلان از ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری مشاور و استفاده از صاحب نظران بخش های ذیربط دولتی و خصوصی و همچنین تشکل های مرتبط نسبت به تدوین نقشه راه اقدام کند.
      وی تصریح کرد: تصمیم گیری و سیاست گذاری که گاهی مستلزم اعمال سیاست های حاکمیتی است به طور مشخص در قلمرو کاری ایمیدرو و در نهایت وزارت صنعت، معدن و تجارت معنا می یابد و لذا مباحث مربوط به تصمیم سازی می تواند و باید خارج از حوزه دو سازمان مذکور انجام شود.
      وی ادامه داد: درباره تدوین طرح جامع فولاد (نقشه راه) و لزوم بازنگری آن در مقاطع ضروری ، همان گونه که این بار نیز ( در مرحله تدوین) انجام گرفته، شرکت ملی فولاد ایران می تواند به عنوان متولی و مرکز ثقل تصمیم سازی باشد.
      لازم به ذکر است: در گزارش طرح جامع فولاد هدف نهایی، دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد خام و حداقل سرانه مصرف 421 کیلوگرم در ‌سال 1404 در نظر گرفته شده است. اکنون ظرفیت تولید فولاد خام در کشور در مرز 24 میلیون تن قرار دارد و مجوزهای صادره در مجموع به 144 میلیون تن رسیده است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.