سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: تحریم -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    • شرکت های خارجی به خاطر تحریم نگران سرمایه گذاری در ایران هستند

      رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت های خارجی به خاطر تحریم نگران سرمایه گذاری در ایران هستند.
      شرکت های خارجی به خاطر تحریم نگران سرمایه گذاری در ایران هستند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان تصریح کرد: ایمیدرو طی یک سال اخیر مذاکرات متعددی را با شرکت های اروپایی، استرالیایی و کانادایی برای سرمایه گذاری در معدن انجام داده است اما متاسفانه به دلیل تحریم ها، شرکت های معتبر خارجی به خاطر حفظ منافع خود نگران سرمایه گذاری در ایران هستند.
      کرباسیان در عین حال افزود: با توجه به مذاکرات و تلاش هایی که وزارت امور خارجه در فضای بین المللی برای بهبود روابط ایران با دیگر کشورها انجام می دهد امیدواریم نگرانی ها در مورد حضور سرمایه گذاری خارجی در کشور کمتر شود، اما هنوز مشکلات وجود دارد اما ایمیدرو با توجه به تمامی مشکلات موجو، طرح های فولادی و معدنی خود را متوقف نکرده و حتی طرح هایی که در گذشته نیمه فعال و راکد بوده هم اکنون فعال شده است.
      وی در گفت و گو با سایت معدن 24 همچنین درباره جذب سرمایه اظهار داشـت: برای خروج از رکود و دستیابی به اهداف 1404 راهی به جز توسعه و سرمایه گذاری و جذب منابع مالی برای اجرای پروژه های معدنی وجود ندارد .
      رییس هیات عامل ایمیدرو به موضوع حقوق دولتی معادن اشاره کرد و اظهار داشت: دریافت هم زمان دریافت بهره مالکانه و حقوق دولتی نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد .
      وی افزود: کمیسیون تلفیق مجلس، همزمان دریافت حقوق دولتی و بهره مالکانه از معادن بخش خصوصی را تصویب کرد، اما هنوز این طرح خام است و باید روی آن کار کارشناسی انجام شود، هنوز تصویب نشده و این امر مراحل اولیه خود را می گذراند.
      ووی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بطور جدی با محدودیت منابع مالی در داخل به خاطر بدهی بسیار زیاد بانک ها به بانک مرکزی و دولت بدهکار روبرو هستیم و بدهی آنها به بیش از 100 هزار میلیارد تومان می رسد، بنابراین ایمیدرو در جذب منابع مالی داخلی با مشکل فراوان رو به رو است و از طرفی به دلیل تحریم ها امکان جابه جایی پول از بانک های اروپایی و امریکایی وجود ندارد.
      کرباسیان همچنین درباره واردات مواد اولیه اظهار داشت: مشکلاتی برای واردات گندله و پودر آلومینا وجود دارد اما ایمیدرو در تلاش است شرایطی را فراهم کند تا ورود این مواد به کشور آسان شود.
      وی به سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در طرح های معدنی اشاره کرد و گفت: شرکت های ایرانی با تشکیل کنسرسیوم هایی وارد سرمایه گذاری در برخی از معادن ایمیدرو شده اند در حال حاضر معدن شماره 5 و 6گل گهر و دو معدن زغال سنگ در طبس، شورابه های قم و ترود واگذار شده یا در حال واگذاری هستند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.