سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: سیمان -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    • نمایشی از توانمندی متخصصان ایرانی در خارج کشور؛ سیمان سروآسول سه شنبه رسما تحویل ونزوئلا می شود

      کارخانه سیمان سرواسول ونزوئلا که به همت مهندسان و متخصصان ایرانی احداث شده است، پس از سه ماه تولید آزمایشی روز سه شنبه 21 بهمن ماه جاری با حضور مقامات 2 کشور افتتاح و رسما تحویل وزارت صنعت ونزوئلا می شود.
      نمایشی از توانمندی متخصصان ایرانی در خارج کشور؛ سیمان سروآسول سه شنبه رسما تحویل ونزوئلا می شود

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ظرفیت تولید کارخانه سرواسول ونزوئلا یک میلیون تن در سال (3300 تن در روز) است که دولت ونزوئلا 273 میلیون یورو برای آن سرمایه گذاری کرده و شرکت ایرانی احداث صنعت وابسته به ایمیدرو پیمانکار و مجری آن بوده است.
      کارخانه سیمان سروآسول ونزوئلا با حضور دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، وزیر صنعت ونزوئلا، مدیرعامل شرکت احداث صنعت و مهندسان و کارکنان ایرانی و ونزوئلایی به طور رسمی افتتاح می شود. این کارخانه از 3 ماه پیش تولید سیمان و کلینکر را آغاز کرد و همه مراحل آزمایشی و پیش تولید را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
      30 شرکت مهندسی ایرانی در اجرای طرح سیمان ونزوئلا حضور داشتند که نشان دهنده توانمندی بالای متخصصان کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی است.
      این طرح جزو یکی از پروژه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران محسوب می شود که پس از استقرار دولت تدبیر و امید از رکود خارج و عملیات اجرایی آن با سرعت پیگیری و نهایی شد و سرانجام در سفر شهریور ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ونزوئلا به صورت آزمایشی شروع به کار کرد.
      جمهوری اسلامی ایران با تجاربی که در زمینه ساخت و اجرای پروژه های سیمان در داخل کشور کسب کرده، حضور در عرصه بین المللی را به عنوان فرصت جدیدی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب اعتبار ملی و منطقه ای فراهم کرده و توانمندی خود را در ونزوئلا به اثبات رسانده است.
      کارخانه یک میلیون تنی سروآسول در ونزوئلا که توسط مهندسان شرکت احداث صنعت ساخته شده است، نمایشی از توانمندی متخصصان ایران در قلب آمریکای لاتین است.
      از جمله ویژگی‌های کارخانه سیمان ونزوئلا در مقایسه با دیگر طرح‌های سیمانی این است که برای جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست تلاش شده به جای استفاده از الکتروفیلتر که در اکثر کارخانه های سیمان مرسوم است، از غبارگیرهای کیسه ای یا بگ هاوس (Bag house) استفاده شود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.