سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    • واگذاری زغالسنگ خمرود،‌ نگرانی کک سازی زرند را برطرف کرد

      وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: واگذاری معدن زغالسنگ خمرود به بخش خصوصی نگرانی کارخانه کک سازی زرند از تامین مواد اولیه را برطرف کرد.
      واگذاری زغالسنگ خمرود،‌ نگرانی کک سازی زرند را برطرف کرد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهندس محمدرضا نعمت زاده در آیین افتتاح کارخانه کک سازی و قطران زرند با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: اخیرا یک شرکت خصوصی برنده مزایده معدن زغالسنگ خمرود شده است که با این امر نگرانی نسبت به تامین مواد اولیه کارخانه کک سازی زرند برطرف شد.
      وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حال حاضر با نبود موازنه ای در حلقه های زنجیره فولاد و زغال سنگ مواجه هستیم که این چالش با کمک سرمایه گذاران برطرف خواهد شد. وی گفت: واحد کک سازی زرند را در مزایده قرار داده ایم و در حال واگذاری به بخش خصوصی است که علاقمند به واگذاری واحد زغال شویی به بخش خصوصی نیز هستیم.
      نعمت زاده افزود: یکی از اهداف ما این است که واحدهای صنعتی و معدنی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در همین رابطه هفت طرح فولاد، معادن گل گهر پنج و شش و معدن خمرود برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شده اند.
      وی با بیان اینکه نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که هر آنچه شروع شده و آنچه می خواهند شروع شود در اختیار مردم قرار گیرد اظهار داشت: عملکرد در زمینه برگزاری مزایده ها در کشور نشانه ای از کارهای جدیدی است که می خواهیم بخش خصوصی وارد شود.
      وی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش زغال گفت: شهرستان زرند را از زمان جنگ می شناسم که نیروگاه برق این شهرستان در آن مقطع تکمیل شده بود و بخش زغال سنگ آن را فعال کردیم و قرار شد از زغال سنگ استفاده کند.
      نعمت زاده با بیان این که واحد خنک کننده این نیروگاه به صورت برج تر فعالیت می کند گفت: با توجه به اینکه کشور ما کشوری کم آب است باید تمامی برج های خنک کننده تر به برج خشک تبدیل شوند. وی با اشاره به وجود مشکل کم آبی در کشور، تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید پروژه های تر به پروژه های خشک تبدیل شوند که این مسئله در زرند نیز باید دنبال شود.
      وی بیان کرد: هرچند مصرف آب صنعت یک و هشت دهم کل مصرف آب است اما باز هم باید صرفه جویی کنیم.
      وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: آب باید در بندرعباس شیرین و به استان کرمان انتقال داده شود تا مناطق جنوبی از آب دریا بیشتر بتوانند استفاده کنند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.