سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    • 30 درصد گردش مالی اقتصاد کشور وابسته به بخش معدن است

      30 درصد گردش مالی اقتصاد کشور وابسته به بخش معدن است.
      30 درصد گردش مالی اقتصاد کشور وابسته به بخش معدن است

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو به نقل از خانه معدن ایران، 30 درصد سرمایه گذاری خارجی، بیش از 32 درصد صادرات غیرنفتی کشور، 46.5 درصد از صادرات بخش صنعت و معدن کشور و بیش از 30 درصد ارزش بازار بورس کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.
      با متحول شدن بخش معدن، بخش های صنعتی و اقتصادی کشور فعال می شود و به عبارت دیگر به دلیل فعالیت معادن در ایران، صنایع معدنی شامل فولاد، مس، آلومینیوم، سرب و روی و ... شکل گرفته و تقویت شده است.
      ایران با داشتن حدود 70 نوع ماده معدنی، 3 درصد ذخایر شناخته شده معدنی جهان را در اختیار دارد و می تواند به نحو مطلوبی از این پتانسیل و ظرفیت در اقتصاد کشور استفاده کند.
      بر اساس آمارهای اعلام شده در حال حاضر سهم بخش معدن در تولیدناخالص ملی حدود یک درصد و سهم صنایع معدنی در اقتصاد حدود 5 درصد است اما با توجه به وجود منابع عظیم در ایران می توان با ایجاد ارزش افزوده بیشتر سهم بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور را افرایش داد.
      این گزارش حاکی است: ایران با وجود دارا بودن 11 معدن در کلاس جهانی از جمله معدن مس سرچشمه در کرمان و سونگون در آذربایجان شرقی، سنگ آهن های گل گهر در کرمان و چادرملو در استان یزد، رتبه 12 تا 15 را در بین کشورهای معدنی جهان ، رده سوم آسیا و جایگاه نخست را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.