سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: نفلین سینیت -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    • تشکل های مردمی سراب از فعال شدن طرح نفلین سینیت قدردانی کردند

      تشکل های مردمی شهرستان سراب با امضای طوماری از فعال شدن طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت، یکی از طرح های توسعه ای ایمیدرو در این شهرستان تشکر و قدردانی کردند.
      تشکل های مردمی سراب از فعال شدن طرح نفلین سینیت قدردانی کردند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تشکل های مختلف صنفی، صنعتی و اجتماعی شهرستان سراب در متن نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتند: پروژه ملی تولید آلومینا از نفلین سینیت در شهرستان سراب، یکی از شهرهای کمتر برخوردار، چندین سال بود که در فراز و نشیب های سیاسی و اقتصادی و تکنولوژی دچار مشکل شده و تبدیل به یک پروژه تاریخی شده بود. اینک این پروژه با درایت پدرانه حضرتعالی، با انعقاد قرارداد مهندسی با شرکت اتوتک، جهت دار شد و مسیر اصلی خود را پیدا کرده و تبدیل به امید به زندگی و نشاط برای جوانان این شهرستان شده است.
      همچنین در این نامه از مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو، اسماعیل جبار زاده استاندار آذربایجان شرقی و مهناز بهمنی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، قدردانی شده است.
      امضاکنندگان در این نامه، خواستار انتخاب پیمانکار توانمند برای اجرای طرح مذکور شدند.
      بنا به این گزارش، طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت، از طرح های توسعه ایمیدرو است که از سال 71 مطالعات اولیه آن توسط شرکت وامی روسیه تهیه و استخراج از سنگ‌های نفلین روستای رزگاه از سال 73 وارد فاز اجرایی شد. اما به دلیل مشکلات پیش آمده در اجرا با پیمانکاران،
      این طرح حدود 20 سال متوقف ماند و بالاخره با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با پیگیری مستمر و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به انتخاب پیمانکار مناسب (شرکت آلمانی اتوتک) کرد و عملیات اجرایی آن آغاز شد. فاز اول این طرح شامل تولید 70 هزار تن آلومینا از نفلین سینیت (قابل توسعه تا 200 هزار تن در 2 فاز بعدی) از ذخایر معدنی رزگاه و ارشتناب منطقه است.

       فایل پیوست
       
      222[2].jpg251.16  کیلوبایت
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.