سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: سرب و روی -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    • هدف گذاری بخش خصوصی برای جذب یک میلیارد دلار سرمایه در صنعت سرب و روی

      عضو هیات مدیره انجمن سرب و روی خبر داد: برای سال 94، جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در این صنعت را هدف گذاری کرده ایم و این امر قابل تحقق است.
      هدف گذاری بخش خصوصی برای جذب یک میلیارد دلار سرمایه در صنعت سرب و روی

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ابراهیم جمیلی در نخستین «همایش چشم انداز صنعت سرب و روی و بازار» با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران در حوزه فلزات رنگین اعم از بخش معدن، فرآوری و استحصال، مزیت های مناسبی دارد و همه سرمایه گذاری های انجام شده طی دوره 20 ساله پس از جنگ تحمیلی در صنعت سرب و روی توسط بخش خصوصی انجام شده است. این صنعت سرب و روی همواره رو به پیشرفت بوده و می توانیم ادعا کنیم که از فناوری روز دنیا عقب نمانده و در شرایط تحریم، توانسته بازار صادراتی خود را حفظ کند.
      وی افزود: بخش خصوصی تاکنون ظرفیت تولید کنسانتره سرب و روی را به 3 میلیون تن، 450 هزار تن شمش روی و نیز 420 هزار تن شمش سرب رسانده است که متاسفانه تنها 35 درصد ظرفیت تولید شمش روی فعال است.
      عضو هیات مدیره انجمن سرب و روی با اعلام این هشدار که در صورت بی توجهی به صنعت سرب و روی، سرمایه گذاری های مربوط به این صنعت به سمت ترکیه سرازیر می شود، گفت: در حال حاضر، اولین کارخانه فرآوری سرب و روی با کمک ایرانی ها در ترکیه احداث شده و تداوم این روند به ضرر این صنعت خواهد بود. همچنین با کشف معادن سرب و روی در ترکیه و قزاقستان، امکان از دست رفتن بازار های صادراتی وجود خواهد داشت.
      جمیلی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی مزیت های صنعت سرب و روی و انتقال آن به بازار سرمایه، تصریح کرد: این کمیته در اختیار همه واحدهای کوچک و بزرگ صنعت سرب و روی خواهد بود و از دستاوردهای جدید فناوری استفاده خواهد کرد.
      وی ادامه داد: در صورت معرفی فرصت های سرمایه گذاری به بازار سرمایه، علاوه بر افزایش توان صادراتی این صنعت، اشتغال زایی قابل توجهی ایجاد خواهد شد. همچنین، در صورت همکاری متقابل دانشگاه و صنعت می توانیم در کنار استحصال سرب و روی، مواد معدنی دیگر دارای توجیه اقتصادی را استحصال کنیم.
      عضو هیات مدیره انجمن سرب و روی با بیان اینکه با فعال شدن معدن مهدی آباد، علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان صادرات 3 برابری شمش سرب و روی را داریم، گفت: با توجه به شرایط فعلی، دولت باید مشوق هایی برای این صنعت در نظر بگیرد. در صورت فعال شدن معدن مهدی آباد، طی 2 سال می توان کارخانه تولید کنسانتره احداث کرد. بنابراین دولت باید اجازه سرمایه گذاری در این معدن را بدهد و مطمئن باشد که این معدن برای همیشه متعلق دولت است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.