سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: فولاد مبارکه -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    • 25 درصد مواد اولیه و 5 درصد محصولات در حمل ریلی مربوط به فولاد مبارکه است

      مدیر حمل و نقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه گفت: 5 درصد محصولات حمل شده از طریق راه آهن کشور و نیز 25 درصد کل بارهای حمل شده در بخش مواد اولیه مربوط به این شرکت است.
      25 درصد مواد اولیه و 5 درصد محصولات در حمل ریلی مربوط به فولاد مبارکه است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، آرش بنازاده با بیان این مطلب گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در مجتمع فولاد مبارکه، صددرصد حمل مواد در این کارخانه باید از طریق ریل انجام شود، اما به دلیل مشکلات و محدودیت های موجود در معادن و راه آهن، امکان حمل بیشتر از طریق ریل امکان پذیر نیست و بخش تکمیلی آن به ناچار از طریق بخش حمل جاده‌ای انجام می‌شود.
      وی افزود: در حال حاضر، 73 درصد سهم حمل و نقل مواد اولیه و محصولات شرکت فولاد مبارکه توسط بخش ریلی و 27 درصد آن از طریق بخش جاده ای صورت می گیرد.
      مدیر حمل و نقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: کل محصولات ارسالی به مقاصد مشتریان (اصفهان، بندرعباس، تهران، تبریز و افغانستان)، از طریق ریل صورت می گیرد.
      وی ادامه داد: در مجموعه حمل و نقل ریلی، حدود 15عدد لوکوموتیو فعال است و فعالیت‌های داخلی مربوط به واگن‌های مواد اولیه و نیز واگن های محصولات توسط بخش حمل و نقل و پشتیبانی مجتمع انجام می شود.
      بنازاده با اشاره به اینکه بخشی از درآمد راه آهن جمهوری اسلامی مربوط به فولاد مبارکه است، گفت: هر اتفاقی که در حوزه فولاد یا معادن وابسته به آن رخ دهد، به طور مستقیم درآمد راه آهن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مقابل راه‌آهن نیز با افزایش ظرفیت های خود در بخش حمل مواد اولیه و محصولات صنعتی به ویژه کارخانجات فولادسازی، می‌تواند نقش مؤثری در افزایش ظرفیت تولید فولاد و بهبود شرایط زیست محیطی کشور ایفا کند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.