سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: دانشگاه -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    • 60درصد فارغ التحصیلان دانشگاه، شغل غیرمرتبط دارند

      60درصد فارغ التحصیلان کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی با حضور مقامات عالی کشور برگزار شد و در آن متخصصان حوزه آموزش به ارایه مدل های جدید توسعه منابع انسانی پرداختند و همزمان، انجام اصلاحات بر روی الگوهای فعلی را مورد تاکید قرار دادند.رغ التحصیلان دانشگاه، شغل غیرمرتبط دارند
      60درصد فارغ التحصیلان دانشگاه، شغل غیرمرتبط دارند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و بر اساس گزارش بخش مدیریت آموزش ایمیدرو،‌ این کنفرانس به همت انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران و مجتمع فنی تهران و با مشارکت و حمایت معنوی و مالی تعدادی از سازمانها و نهادهای خصوصی و عمومی از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) در هتل المپیک تهران طی دو روز و با ارائه سخنرانی های استادان و متخصصان حوزه آموزش و توسعه سرمایه انسانی در تاریخ 2 و 3 اسفندماه برگزارشد.

      سخنران افتتاحیه این کنفرانس نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ریاست جمهوری بود که ضمن ارائه اطلاعات و آماری از وضعیت دانش آموزان و دانشجویان کشور ، اعلام کرد 60درصد فارغ التحصیلان موسسات آموزش رسمی کشور در مشاغل غیر مرتبط به رشته تحصیلی خود مشغول به کارند. وی زمینه رشد سازمانی را در گرو وجود کارکنان بالنده و شکوفا دانست.
      سپس سیداحمدطباطبایی مشاورعالی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و رئیس کنفرانس در سخنان خود بر استفاده از بدیهه سرایی و تناقض در فرایند یاددهی و یادگیری تاکید ورزید. محمد علی عفتی داریانی معاون منابع انسانی شهرداری تهران به نقش مدیران سازمان ها در حمایت از آموزش کارکنان اشاره کرد. برنامه ریزی جامع استراتژیک منابع انسانی ،آموزش و توانمندسازی،استقرارنظام شایسته سالاری، نظام مدیریت عملکرد، چابک سازی و کوچک سازی،توسعه رفاه و معیشت کارکنان،ارتقای سلامت و مقابله با فساد،توسعه فرهنگی کارکنان و تقویت بنیان خانوادها را به عنوان انتظارات مدیران ارشد سازمان ها ذکر کرد.
      سعید سعادت رییس شورای سیاست‌گذاری دومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی با بیان این که جنبش شایستگی در دنیا 40 سال پیش آغاز شد گفت: اگر شایستگی را به کوه یخی تشبیه کنیم، قسمتی از کوه یخ که بیرون آب قرار دارد، شامل مهارت‌ها و دانش افراد می‌شود که این قسمت بیرونی تنها 15 درصد در شایستگی افراد اهمیت دارد. اما متاسفانه در سازمان‌های ایرانی عنوان می شود ملاک انتخاب افراد، دانش و مهارت است. وی افزود: باید به بخش مهم و زیر آب کوه یخ نیز توجه کنیم که شامل ارزش‌ها، خودانگاره، ویژگی‌ها و محرک‌ها است.
      وی همچنین مدل و نرم‌افزاری را با نام «آفتاب‌گردان شایستگی» معرفی کرد. به گفته وی در این مدل فعالیت‌های اخلاقی، مدیریت ارتباطات، مهارت‌های ارتباطی، مشاوره، هدایت و راهبری، اثربخشی فرهنگی و جهانی، ارزیابی حیاتی، هوشیاری کسب کار و مهارت منابع انسانی به عنوان عوامل اصلی شایستگی در نظر گرفته شده است که می تواند ، همچون آفتابگردان به طور مستمر جهت‌گیری خود را به سمت روشنایی پیش برد.
      306 میلیارد دلار برای توانمندسازی نیروی انسانی
      سید حسین ابطحی چهره ماندگار و نام آشنای حوزه آموزش و بهسازی کشور ، استفاده از 30 روش برای آموزش، توسعه و توانمندسازی کارکنان را مفید و سودمند دانست. کورش فتحی واجارگاه عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از دیگر سخنرانان کنفرانس با اشاره به گزارش انجمن آموزش وتوسعه امریکا(ASTD) اعلام داشت: کل هزینه صرف شده آموزش 306.9 میلیارد دلار در سال 2013 بوده که 75 درصد آن مربوط به کشورهای امریکای شمالی و اتحادیه اروپایی بوده است. همچنین دکتر سیداحمد بزازجزایری عضو موسس و هیات مدیره انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران از دیگر سخنران ویژه این کنفرانس، به اهمیت و ضرورت همسویی استراتژیک مدیریت دانش و مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی اشاره کرد. وی ضمن بیان نقش های جدید مدیران منابع انسانی سازمان ها، اظهار داشت: گذر از رویکرد آموزش به یادگیری ،توسعه و توانمندسازی سرمایه های انسانی مستلزم بهبود شاخص توسعه سرمایه انسانی ، سرمایه گذاری روی آموزش و توسعه منابع انسانی کلیه بخش های اقتصادی کشور و شاخص اقتصاد مبتنی بردانش و مدیریت دانش است. وی افزود : همراستایی مدیریت آموزش و بهسازی و مدیریت دانش با اسناد بالادستی و استراتژی های کسب و کار از نقش های کلیدی مدیران منابع انسانی است. طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2014 رتبه ایران در شاخص آموزش کارکنان در بین 144 کشور 135 بوده است.
      تقدیر از برگزیده ها
      در روز دوم کنفرانس ، علاوه بر ایراد سخنرانی ها ، مراسم اعطای جایزه ملی آموزش به شرکت های برتر با حضور علی یزدانی معاون محترم توسعه مدیریت ، منابع و امور استان ها وزارت صنعت ،معدن و تجارت، دکتر علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش،دکتر محمود مهرمحمدی رئیس دانشگاه فرهنگیان و جمعی دیگر از مسئولان کنفرانس برگزارشد. شرکت فولاد مبارکه موفق به دریافت تندیس سیمین چهار ستاره و مجتمع سنگ آهن جلال آباد موفق به دریافت گواهینامه اهتمام درجه سه شد.
      در این جشنواره 11 شرکت موفق به دریافت تندیس،تقدیرنامه و گواهینامه اهتمام شدند. در ادامه مراسم از پروفسور ناصر میرسپاسی به عنوان چهره ماندگار تقدیر و تجلیل بعمل آمد. همچنین در برنامه پایانی کنفرانس، تئاتر آموزشی با موضوع مربیگری اجرا شد.
      در این کنفرانس همچنین آقایان کورش پرند معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور،‌ اباصلت خراسانی دبیرعلمی کنفرانس، ناصر میرسپاسی، ایرج سلطانی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی فولادمبارکه و محمود مهرمحمدی رئیس دانشگاه فرهنگیان سخنانی ایراد کردند.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.