سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    • افریقای جنوبی جذابیت سرمایه گذاری معدنی را از دست داد

      طبق آخرین بررسی های سالانه جهانی که توسط یک موسسه کانادایی انجام داد، افریقای جنوبی در سال 2014 از گروه 10 کشور با جذابیت سرمایه گذاری معدنی در این قاره خارج شده و با 11 رتبه کاهش به رده 67 جهان تنزل پیدا کرده است.
      افریقای جنوبی جذابیت سرمایه گذاری معدنی را از دست داد


      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو به نقل از سایت ماینینگ، در گزارش سالانه شرکت های معدنی موسسه مذکور از 122 شاخص استفاده شده که از جمله می توان به "جذابیت زمین شناسی" و "میزان حمایت های دولت ها در زمینه اکتشاف" و مقررات یا قوانین سرمایه گذاری، میزان مالیات های دریافتی و کیفیت یا شرایط زیربنایی و کیفیت مواد اولیه معدنی اشاره کرد.
      در نظرخواهی به عمل آمده حدود 40 درصد جذابیت در سرمایه گذاری را به عوامل سیاست گذاری مرتبط کرده اند. این بررسی برای نخستین بار جمهوری افریقای مرکزی ، مصر ، لستو، موریتانی، مراکش ، سودان جنوبی و اوگاندا را هم شامل شده است.
      افریقای جنوبی در رده یازدهمین کشور جذاب برای سرمایه گذاری معدنی قرار گرفته و پس از آن جمهوری دمکراتیک کنگو قرار دارد.
      مشکلات در بخش معدنی نیز در عملکرد اقتصاد کلی تر این کشور منعکس شده است. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2014 به پایین ترین سطح خود در طی پنج سال گذشته رسید.
      اعتصاب پنج ماهه کارگران معدن پلاتین و متعاقب آن اعتصاب طولانی بیش از 220 هزار نفر از کارکنان و مهندسان ذوب فلزات، رشد را در این سال به 1.5 درصد کاهش داد.
      عمده ترین مشکلات در افریقای جنوبی مربوط به مسایل کارگری و خاموشی برق است.
      در گزارش موسسه کانادایی آمده است که کارگران بدون توجه به کاهش بهره وری در افریقای جنوبی خواهان افزایش حقوق و دستمزد خود هستند. علاوه بر این کمبود برق و قوانین ناقص کار موجب اعتصابات کارگری در معادن می شود.
      کشور نامیبیا بهترین کشور برای سرمایه گذاری در بخش معدن محسوب می شود که مانند کوئینزلند در استرالیا، بریتیش کلمبیا در کانادا و کلرادو در امریکا است.
      پس از نامیبیا به ترتیب بوتسوانا، زامبیا، مراکش، غنا، بورکینافاسو، مالی ، تانزانیا، ساحل عاج ، جمهوری دمکراتیک کنگو و افریقای جنوبی قرار دارند.
      در جدول شاخص جذابیت سرمایه گذاری معدنی در افریقا ، لیبی در ردیف دوازدهم و کشورهای سودان، نیجریه ، مصر و کنیا به ترتیب در رده های 27 ، 28 ، 29 و 30 قرار گرفته اند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.