سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معادن سنگ آهن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    • همسایه شرقی هم به معادن سنگ آهن رسید

      جوامع کسب و کار می گویند ذخایر عظیم سنگ آهن در منطقه Chiniot پاکستان خبر بسیار خوشی برای دولت و مردم پاکستان است اما دولت باید بداند که سختی کار تازه شروع شده است.
      همسایه شرقی هم به معادن سنگ آهن رسید

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت کیتکو) Kitco) ، دولت به جای جشن و شادی بی حد و حصر از چنین از چنین اکتشافی، باید از انرژی خود به نحو بهتری برای تسریع بخشیدن و رسیدن به راهی اقتصادی تجاری برای بهره برداری از این ذخایر استفاده کند.
      کاشف انور قائم مقام رییس جمهوری اسبق پاکستان می گوید: کشور با کمبود منابع معدنی مواجه است و این لطف خداوند است که چنین ذخایر غنی معدنی را به ما عطا فرموده است تا به فقر کشور خاتمه داده و اقتصاد را تقویت کنیم.
      وی اضافه کرد که ذخایر زغالسنگ در منطقه Thar باید به سرعت اکتشاف شده تا نیروگاه های جدید زغالی ساخته شود و کارخانه های کنونی به کارخانه های زغالی تبدیل شود.
      کاشف انور می گوید: مسئله غامض ما افت شدید قیمت های جهانی سنگ آهن در بازار از سال 2012 به بعد است که مطالعات امکان سنجی نشان داد قیمت های سنگ آهن کاهش داشته و متقابلا هزینه های استخراج بشدت افزایش یافته است و در نتیجه اقتصادی بودن این معادن را تایید نمی کند.
      هنوز بسیار زود است که برای این اکتشافات جدید شادی کنیم چون راهی را که پیش رو داریم هنوز مبهم و ناهموار است.
      وی اظهار تاسف کرد که چرا دولت های گذشته به امر اکتشاف و بهره برداری از معادن نپرداختند که شواهد و دلایل آن قصور در استخراج معادن زغالسنگ در سند یا استخراج معادن بلوچستان بوده است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.