سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: الکترونیکی -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    • 77درصد مکاتبات دستگاه های دولتی الکترونیکی است

      مدیر بایگانی مرکزی ریاست جمهوری گفت: ‌77درصد از مکاتبات دستگاه های دولتی در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام می شود و بقیه مکاتبات به صورت کاغذی است.
      77درصد مکاتبات دستگاه های دولتی الکترونیکی است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ حاجی زاده در سی و نهمین اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور که امروز به میزبانی ایمیدرو برگزار شد تصریح کرد: در حال حاضر تنها 23درصد از مکاتبات دستگاه های دولتی به صورت کاغذی انجام می شود که باید برای کاهش استفاده از کاغذ تلاش بیشتری صورت گیرد و هزینه های این بخش به حداقل برسد.
      حاجی زاده ادامه داد: دبیرخانه های دستگاه های اداری از حالت سنتی عبور کرده و به صورت دبیرخانه ه الکترونیک ارتقاء یافته اند. وی در عین حال از سازمان هواشناسی و وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان دستگاه هایی نام برد که کمترین میزان مکاتبات کاغذی را دارند. حاجی زاده گفت: پیشنهاد می شود برای فرهنگ سازی و کاهش مصرف کاغذ در کشور، روزی به نام «روز بدون کاغذ» نامگذاری شود.
      حاجی زاده گفت: باید زمینه ای فراهم کرد که سازمان های دولتی و بخش خصوصی به شبکه اختصاصی دولت در مکاتبات اداری بپیوندند. مدیر بایگانی ریاست جمهوری افزود: بخش های دولتی برای تحقق دولت الکترونیک سخت در رقابت هستند و ارایه گزارش های ماهانه و هفتگی میزان پیشرفت دستگاه ها در استفاده از روش های نوین را منعکس می کند.
      به گفته حاجی زاده هم اینک میزان مکاتبات ماهانه در سیستم دولتی به یک میلیون مکاتبه رسیده است. وی همچنین گفت: برای ساماندهی اسناد الکترونیکی به منظور انتقال به سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید قاعده مدونی به اجرا درآید..
      حاجی زاده تعداد کارکنان بخش بایگانی ادارات دولتی و موسسات کشور را 1086 نفر اعلام کرد.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.