سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: بازنشستگان فولاد -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    • مشکل بازنشستگان فولاد باید ساختاری حل شود

      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مشکل پرداخت صندوق بازنشستگان فولاد باید ساختاری حل شود.
      مشکل بازنشستگان فولاد باید ساختاری حل شود

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: در دولت قبل، سهام تعدادی از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو از جمله سنگ آهن مرکزی، ذوب آهن اصفهان، المهدی هرمزآل، زغال سنگ کرمان، ایرالکو و غیره به صندوق بازنشستگان فولاد واگذار شد و پس از آن هم این صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد.
      وی ادامه داد: دولت فعلی در مهر 92 این تصمیم را تنفیذ کرد که براساس آن حدود 12 هزار میلیارد تومان از اموال دولت در قالب رد دیون به صندوق کمک شد تا این صندوق بتواند تعهدات خود را در قبال بازنشستگان و بیمه‌شدگان انجام دهد.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد گفت: مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد تا زمانی که به صورت اصولی و نه از طریق واگذاری و فروش اموال و در نهایت جز با ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد صندوق قابل حل نیست و به همین شکل تداوم خواهد یافت، گفت: اکنون میزان پرداختی بیمه شدگان صندوق به سمت صفر سوق می یابد و اعضای آن یا بازنشستگی پیش از موعد گرفته اند یا بازنشسته شده اند لذا منابع صندوق کاهش یافته و این مساله باعث عدم تعادل در هزینه و درآمدهای صندوق شده است.
      وی اظهار کرد: اگر تعداد بیمه شدگان صندوق بازنشستگی فولاد افزایش نیابد یا این صندوق در یکی از صندوق‌های بازنشستگی موجود کشور ادغام نشود، مشکل آن با پرداخت پول و در قالب واگذاری ها حل نخواهد شد.

      1200 میلیارد تومان برای واحدهای احیای مستقیم طرح های فولادی تزریق شد
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: واحدهای احیای مستقیم طرح های فولادی از سال 94 به تدریج وارد مرحله راه اندازی می شوند.
      دکتر کرباسیان گفت: در سال 93، 1200 میلیارد تومان در بخش احیای مستقیم طرح های فولادی تزریق شده و پیش بینی می شود 3 تا 4 واحد احیای مستقیم در سال آینده به بهره برداری برسد.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: گشایش اعتبار 7 طرح فولادی انجام شده و هیاتی برای روان سازی مبادلات مالی به چین اعزام می شوند تا طرح ها در موعد مقرر راه اندازی شوند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.