سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: بهره وری -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    • بخش خصوصی توانمند می تواند بهره وری معادن را ارتقا دهد

      استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برخورد علمی و کارشناسی با مشکلات بخش معدن، افزایش بهره وری را به دنبال دارد.
      بخش خصوصی توانمند می تواند بهره وری معادن را ارتقا دهد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی پازوکی با بیان این مطلب و با اشاره به پایین بودن بهره وری در اقتصاد ایران اظهار داشت: برای افزایش بهره وری در حوزه های اقتصادی نظیر بخش معدن و صنایع معدنی، باید روش های سنتی را کنار گذاشت و در دو حوزه «نیروی انسانی» و «سرمایه»، از دانش و دستاوردهای بشری نوین به خصوص فناوری های جدید بومی شده استفاده بهینه کرد.
      وی ادامه داد: در تفکر سنتی، بهره وری جایی ندارد و نمی توان هزینه ها را در تولید محصول کاهش داد.
      استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه بخش معدن ایران به دلیل برخورداری از منابع غنی خدادادی و موقعیت سوق الجیشی، در صورت برخورد علمی و کارشناسی، آینده مطلوبی خواهد داشت، تصریح کرد: برای ارتقای بهره وری در این بخش، باید با مولفه های نیروی کار و سرمایه به صورت علمی و کارشناسی برخورد و در عین حال، از فناوری های روز دنیا نیز استفاده کرد.
      وی ادامه داد: سطح علمی و تحصیلات دانشگاهی نیروی انسانی طی سال های پس از انقلاب در حوزه معدن بالا رفته و در صورت ساماندهی و استفاده بهینه از آن، می توان بخشی از درآمدهای کشور و اشتغال زایی جوانان را با توسعه این حوزه تامین کرد.
      به گفته پازوکی، معادن باید در اختیار بخش خصوصی توانمند قرار گیرد تا با تمرکز فعالان متخصص این بخش بر روش های بهینه و نوین و درنتیجه افزایش بهره وری در بخش های مختلف استخراج تا تولید محصول، این بخش در مسیر توسعه واقعی قرار گیرد.


       

       فایل پیوست
       
      بنر بهره وری6.91  مگابایت
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.