سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: فولاد -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    • تقاضای فولاد چین در 2015 افزایش ندارد

      با کاهش رشد اقتصادی و رکود بازار مستغلات در طی 12 ماه آینده تقاضای فولاد چین محدود خواهد بود.
      تقاضای فولاد چین در 2015 افزایش ندارد


      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت چاینا ماینینگ ، این شرایط فولادسازان در چین و سرتاسر آسیا را تحت فشار قرار خواهد داد چون تقاضای فولاد این کشور حدود 70 درصد تقاضای فولاد منطقه است.
      با وجود تقاضای ضعیف شرکت های فولادسازی چین میزان تولیداتشان را درسال 2015 در همان سطح 2014 حفظ کرده و به صادرات خود می افزایند؛ چون در خارج کشور ار تفاوت قیمت بهتری برخوردار خواهند بود.
      افزایش صادرات در منطقه بر روی قیمت های فولاد فشار وارد خواهد آورد اما میزان این فشار در سطح جهانی کمتر خواهد بود.
      تحلیلگران تهدید بیشتری را برای چشم انداز فولاد آسیا پیش بینی می کنند و آن اینکه آینده آن پویا نخواهد بود و این تهدید از اوت 2014 آغاز شده است.
      پایان/


      احتمال افزایش تعرفه گمرکی واردات آهن و فولاد در هند

      دولت هند تصمیم گرفته است که در صورت لزوم تعرفه گمرکی آهن و فولاد را 10 تا 15 درصد افزایش دهد تا از صنعت داخلی حمایت کند.
      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت کیتکو(Kitco) ، اما تعرفه ویژه(SAD) آهن قراضه که ماده اولیه صنعت فولاد ضد زنگ محسوب می شود از چهار درصد به 2 درصد یعنی نصف کاهش پیدا کرد.
      افزایش تعرفه وارداتی کمکی به ارتقاء توان رقابت پذیری صنعت فولاد داخلی است.
      به دلیل واردات محصولات ارزان فولادی از کشورهای چین و سایر کشورها به هند، دست اندرکاران بازار اظهار نگرانی می کنند که افزایش تعرفه های گمرکی اندک است که باید مورد توجه قرار گیرد. اما بخش فولاد ضدزنگ نیز از چنین کمکی برخوردار نیست.
      به همین دلیل مسئولان فولاد ضدزنگ جیندال هند هم نگران حجم زیاد واردات بوده و امیدوارند که تعرفه های گمرکی واردات محصولات فولادی ضد زنگ هم افزایش پیدا کند.
      قابل ذکر است که دولت تعرفه های وارداتی آهن قراضه را تغییر نداده و همان 2.5 درصد است و فولاد سازان انتظار داشتند که دولت آن را حذف کند.
      فولادسازان می گویند باید تعرفه های وارداتی محصولات فولادی افزایش بیشتری داشته و تعرفه های وارداتی آهن قراضه لغو شود که هر دو به نفع فولادسازان داخلی خواهد بود.
      فولادسازان امیدوارند که دولت پنج پروژه نیروگاهی بزرگ ، جاده ای، ریلی و بندری را هر چه زودتر اجرا کند. اجرای این پروژه ها تقاضا برای مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان را افزایش خواهد داد و در نتیجه این صنایع و بازار از رکود خارج خواهند شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.