سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: آلومینیوم -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    • کنفرانس جهانی آلومینیوم 21 اردیبهشت در دبی برگزار می شود

      کنفرانس جهانی آلومینیوم 21 تا 23 اردیبهشت ( 11 تا 13 ماه می 2015) در امارات متحده عربی برگزار می شود.
      کنفرانس جهانی آلومینیوم 21 اردیبهشت در دبی برگزار می شود

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از سایت CRU، کنفرانس جهانی آلومینیوم با هدف بررسی این صنعت در زمینه ذوب، بازیافت، آلیاژها، مواد اولیه، قیمت، عرضه و تقاضا، خرید، فناوری، تجارت، فرصت های کسب و کار و غیره برگزار می شود.

      در این کنفرانس، شرکت های فعال در حوزه صنعت آلومینیوم (تولیدکنندگان، سازندگان تجهیزات، پژوهشگران، تحلیلگران و غیره) همچون ریو تینتو، آلکوا، آلبا، خلیج اکستروژن، آلفد و ال ام ای حضور می یابند.
      بنا به این گزارش، قیمت آلومینیوم همچون دیگر فلزات پایه، طی سال های گذشته با نوسانات شدیدی مواجه شد. به طوری که قیمت این فلز در ماه جولای 2008، رکورد 3327 دلاری در هر تن را تجربه کرد و البته با تغییرات عمده ای که در اقتصاد جهانی و بازارها رخ داد، این قیمت در حال حاضر به حدود 1773 دلار در هر تن رسیده است.
      از جمله دلایل این نوسانات قیمتی طی سال های اخیر، علاوه بر بحران اقتصادی جهانی که قیمت فلزات اساسی را با کاهش شدیدی مواجه ساخت، مسائلی همچون رشد موجودی ها و کاهش تقاضا، افت تولیدات صنعتی چین، کاهش تولید برخی تولیدکنندگان بزرگ با هدف تعمیر خطوط، تغییرات نرخ ارزهای عمده مبادلاتی جهان مانند دلار و یورو و غیره در این روند تاثیر گذار بوده است.
      با این حال، برخی تحلیل ها حاکی است که قیمت جهانی فلز آلومینیوم به تدریج رو به افزایش می گذارد. در این میان، بانک فرانسوی ناتیکسیس در گزارش اخیر خود از افزایش متوسط قیمت آلومینیوم در بازار فلزات لندن تا پایان سال جاری میلادی به 1840 دلار در هر تن و در اواخر سال 2016 میلادی به 2000 دلار در هر تن خبر داده است.

       

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.