سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: سنگ آهن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    • استرالیا : درآمد توریسم جای سنگ آهن را گرفت

      استرالیا پیش بینی قبلی قیمت سنگ آهن را با 5 درصد کاهش به 60 دلار در هر تن تنزل داد و دلیل این افت قیمت را عرضه مازاد و کاهش تقاضای چین اعلام کرد.
      استرالیا : درآمد توریسم جای سنگ آهن را گرفت

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت کیتکو(Kitco) ، سه ماه پیش بود که وزارت صنعت استرالیا پیش بینی قیمت سنگ آهن را از 94 دلار در هر تن به 63 دلار کاهش داد.
      در یک سال گذشته تولیدکنندگان سنگ آهن استرالیا مرتبا قیمت را کاهش داده اما حجم تولیداتشان را در یک شرایط رقابتی پیوسته بالا بردند به طوری که بعضی از تولیدکنندگان در حال حاضر با ضرر و زیان بهره برداری می کنند.
      قیمت سنگ آهن در سال 2014 حدود 50 درصد کاهش داشته و به 57.6 دلار در هر تن تنزل پیدا کرد که پایین ترین سطح قیمت از سال 2009 که قیمت ها سالانه تعیین می شد و سپس به قیمت های شناور آزاد تبدیل شد، است.
      تحلیلگران علت سقوط مکرر قیمت را عرضه مازاد و تقاضای ضعیف ارزیابی می کنند. دولت استرالیا پیش بینی می کند که در سال جاری 762.9 میلیون تن صادرات داشته باشد که از 747.3 میلیون تن سال قبل بیشتر و از 822.3 میلیون تن در سال آینده کمتر است.
      بانک مرکزی استرالیا می گوید برای نخستین بار از یک دهه قبل که صنعت فولاد چین موجب رونق بازار معادن سنگ آهن این کشور شد، صنایع خدماتی مانند جهانگردی و آموزش جایگاه صنعت سنگ آهن به عنوان بزرگترین منبع درآمدی صادراتی را گرفته اند. قیمت سنگ آهن با کاهش رشد اقتصادی چین تنزل پیدا کرده است که در طول 15 سال گذشته بی سابقه بوده است. شرکت های معدنی بزرگ منتظر کاهش تولیدات معادن کهنه و ناکارآمد چین هستند تا تولیدات آنان از بازار خارج شده و قیمت ها بهبود یابد اما بتازگی اعتراف کرده اند که این فرایند به کندی پیش می رود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.