سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدن طلای کردستان -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    • سفر رییس هیات عامل ایمیدرو به قزاقستان و توافق برای راه اندازی معدن طلای کردستان

      مدیر اجرایی شرکت قزاقستانی معدن طلای ساریگونی برنامه پیشرفت کلی این طرح را 85 درصد اعلام کرد و گفت: این معدن خرداد امسال به بهره برداری می رسد. این خبر به دنبال سفر رییس هیات عامل ایمیدرو به قزاقستان که هفته گذشته به ریاست وزیر امور خارجه انجام شده بود اعلام شد.
      سفر رییس هیات عامل ایمیدرو به قزاقستان و توافق برای راه اندازی معدن طلای کردستان

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) هفته گذشته در سفر رییس هیات عامل ایمیدرو به قزاقستان همکاری های معدنی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت که راه اندازی معدن طلای ساریگونی یکی از این موضوعات به شمار می رفت. پس از پیگیری های انجام شده موریس ساتیا شویلی مدیر اجرایی شرکت قزاقستانی معدن طلای ساریگونی نیز سه شنبه شب در جریان بازدید مسوولان کردستان از معدن طلای ساریگونی قروه از برنامه راه اندازی این معدن در انتهای بهار امسال خبر داد.
      موریس ساتیا با اشاره به اینکه مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح به 70 میلیون دلار خواهد رسید، افزود: در این طرح تاکنون 48 میلیون دلار سرمایه گذاری و درخواست 15 میلیون دلاری برای ثبت سرمایه تکمیلی نیز انجام شده و برای بهره برداری به هشت میلیون دلار دیگر نیاز است.
      به نوشته ایرنا، وی میزان بهره برداری از این معدن را در سال اول 950 هزار تن سنگ طلای پرعیار و در سال دوم دو میلیون تن عنوان کرد و گفت: از سال پنجم به بعد این میزان به چهار میلیون تن خواهد رسید. شهرستان قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
      وی اظهارداشت: این شرکت حاضر است هم در کردستان و هم در مناطق دیگر ایران، پروژه های جدیدی را شروع کند چون از نظر امنیت سرمایه گذاری، امنیت خوبی در منطقه وجود دارد.
      این سرمایه گذار قزاقستانی گفت: این تمایل در سهام داران این پروژه وجود دارد که در پروژه های دیگر نهادها و سازمان های محلی استان کردستان مشارکت کنند.
      وی با اشاره به برنامه های فرهنگی این شرکت برای عمران و توسعه قروه گفت: قرار است با هماهنگی فرمانداری قروه یک صندوق عام المنفعه تاسیس شود و در بخش آموزش نیروی انسانی، نیروهای با استعداد منطقه را شناسایی و برای آموزش به شهرهای دیگر اعزام کند.
      ساتیاشویلی در مورد حل مشکلات زیست محیطی معدن طلای ساریگونی قروه نیز گفت: مسائل زیست محیطی هم برای شرکت ما و هم برای مردمی که سالیان سال در این منطقه زندگی کرده اند حائز اهمیت است و تمامی تمهیدات زیست محیطی در این طرح بر اساس استانداردهای بین المللی در نظر گرفته شده است و از استانداردهایی استفاده خواهد شد که سال هاست در آمریکای شمالی، کانادا و اتحادیه اروپا استفاده می شود.
      رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این بازدید گفت: معدن طلای ساریگونی قروه با 18 تن ذخیره برای مدت هفت سال توسط شرکت قزاقستانی بهره برداری می شود.
      محمد دره وزمی افزود: احتمال افزایش ذخیره قطعی با کار اکتشافی در این معدن وجود دارد و در این صورت روال کار برای شرکت بهره بردار ادامه خواهد داشت. وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در طول روند کار در چارچوب قانون همکاری و نظارت کامل خواهد داشت.

      وی اظهار کرد: در کل کشور 340 تن ذخیره طلا داریم که 36 تن آن معادل بیش از 10 درصد در استان کردستان و در دو منطقه سقز و قروه واقع شده است. به گفته وی ، حدود 50 درصد از ذخیره قطعی طلای شناخته شده در کردستان مربوط به شهرستان قروه و معدن طلای داشکسن است.

       

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.