سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: بهره مالکانه معادن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    • زامبیا بهره مالکانه معادن را به 9 درصد کاهش می دهد

      دولت زامبیا سرانجام پیشنهادهای مربوط به کاهش بهره مالکانه معادن را پذیرفته و آن را تصویب کرده است.
      زامبیا بهره مالکانه معادن را به 9 درصد کاهش می دهد

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت ماینینگ، این دولت درنظر دارد از یک سیستم مالیاتی بر مبنای سود استفاده کند تا مشکلات و اختلاف شش ماهه با معدنچیان بر سر افزایش بهره مالکانه را مرتفع نماید.
      بنا به گزارش سایت خبری آل افریکا، دولت زامبیا بهره مالکانه معدنی برای معادن روباز و زیرزمینی را 9 درصد تعیین کرده است.
      زامبیا در ماه ژانویه سال جاری مالیات شرکت های معدنی بخش خصوصی را برای معادن روباز از 6 درصد به 20 درصد و برای معادن زیرزمینی از 6 درصد به 8 درصد افزایش داده بود.
      علاوه بر این دولت زامبیا تصمیم گرفته است تا درآمدهای مالیاتی خود را مجددا به 30 درصد رسانده و 15 درصد مالیات بر سود متغیر درنظر گرفته است.
      قرار است این تغییرات قطعی از ابتدای ماه ژوئیه اجرایی شود.
      افزایش بهره مالکانه یا مالیات شرکت های معدنی بخش خصوصی موجب هشدار بیشتر برای بسته شدن معادن و بیکاری هزاران معدنچی و تاکید بیشتر بر این روند در سرتاسر افریقا شد به طوری که دولت های تانزانیا تا گینه سیاست های مالیاتی خود را تغییر داده و ساختارهای مالکیت را برای گرفتن سهم بیشتری از منابع معدنی تعدیل کردند.
      زامبیا از سال 1997 تا 2013 حدود 12.6 میلیارد دلار سرمایه خارجی را جذب بخش معادن خود کرده است. این تزریق سرمایه به این کشور افریقایی در جنوب قاره کمک کرد تا به یکی از بهترین عملکردهای اقتصادی در این قاره دست یابد و به طور میانگین رشد سالانه تولید ناخالص داخلی آن از دهه گذشته به 6.4 درصد برسد.
      در حال حاضر 90 هزار نفر در بخش معادن این کشور فعال بوده و سه چهارم درآمدهیا ارزی آن و 25 تا 30 درصد درآمد دولت از طریق فعالیت های معدنی بدست می آید.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.