سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: سنگ آهن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    • بازار سنگ آهن وارد دوران رونق می شود

      قیمت نقدی سنگ آهن روز جمعه گذشته همچنان افزایش یافته و قیمت آن به سطحی رسید که از سال 2012 تاکنون بی سابقه بوده است.
      بازار سنگ آهن وارد دوران رونق می شود


      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت چایناماینینگ، قیمت سنگ آهن وارداتی با عیار 62 درصد شامل هزینه حمل و نقل و بیمه در بندر تیانجین چین با 3.2 دلار در هر تن افزایش با 5.9 درصد افزایش به 57 دلار در هر تن در روز جمعه رسید که بالاترین قیمت از اواسط ماه مارس بوده و 12 درصد افزایش در طی هفته را نشان می دهد.
      افزایش قیمت پایه سنگ آهن با عیار 62 درصد بر اساس شاخص متال بولتن در بندر کینگدائو چین در طی هفته گذشته با 13.5 درصد افزایش ( 6.88 دلار در هر تن افزایش) به 57.81 دلار در هر تن رسید.
      بنا به گزارش متال بولتن این بالاترین افزایش از سپتامبر 2012 تاکنون بوده که قیمت ها پس از مدتها افت به بالای 88 دلار در هر تن رسید.
      شاخص متال بولتن برای سنگ آهن با عیار 58 درصد حتی عملکرد بهتری داشته و در پایان هفته گذشته 14 درصد افزایش داشته و برای نخستین بار در بیش از طی شش هفته گذشته به بالای 50 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد.
      قیمت سنگ آهن از شروع ماه آوریل که به پایین ترین سطح رسید، بیش از 22 درصد افزایش پیدا کرده است. بنابر این بیش از 20 درصد افزایش نسبت به پایین ترین قیمت ، بازار پررونق محسوب می شود.
      سه شرکت بزرگ معدنی واله، ریوتینتو و بی.اچ.پی هفته پیش اعلام کردند که به میزان تولیداتشان خواهند افزود.
      شرکت بی.اچ.پی نیز اعلام کرد که پروژه 2 میلیارد دلاری توسعه بندر پورت هدلند خود را به تاخیر انداخته است اما مسئولان شرکت می گویند این تصمیم گیری برای کاهش رشد تولید نیست تا به هدف تولید 290 میلیون تن در سال برسیم چون در حال حاضر تاسیسات و امکانات زیربنایی را نصب کرده ایم و به افزایش تولید خود ادامه خواهیم داد بلکه دلیل توقف پروژه کاهش بیشتر هزینه است.
      دست اندرکاران بازار معتقدند که این تصمیم نشان دهنده این بود که به احتمال تولیدکنندگان می خواهند با عرضه مازاد مقابله کنند که احتمالا امسال به 90 میلیون تن رسیده و در سال 2016 به 80 میلیون تن کاهش پیدا کند.
      بندر پورت هدلند(Port Hedland) استرالیا که بزرگترین بندر صادرات کالا در جهان است در ماه مارس 36.6 میلیون تن صادرات داشت که 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش نشان می دهد اما کمتر از 30 درصد رشد بالای توسعه در سال گذشته است.
      تحلیلگران استرالیایی می گویند قیمت سنگ آهن به سطح واقعی یا طبیعی خود کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می شود که اگر این دوران نوسان یا بحران پایان یابد، قیمت آن به حدود 60 دلار در هر تن خواهد رسید که به منحنی هزیه و عرضه آن بستگی خواهد داشت.
      شرکت های بزرگ سنگ آهنی می خواهند هزینه تولید هر تن خود را به زیر 20 دلار برسانند که در حقیقت همان بقاء اصلح است و تا سال 2019 حدود 50 درصد از تولیدکنندگان گروه دوم یا پرهزینه از بازار حذف خواهند شذ.
      مصرف فولاد چین در حال حاضر اشباع شده است و این کاهش تولید همچنان ادامه خواهد داشت تا به سطح پایداری برسد.
      بانک گلدمن ساچه پیش بینی می کند که امسال قیمت سنگ آهن به 52دلار در هر تن رسیده و در سال آینده به 44 دلار و در سال های 2017 و 2018 به 40 دلار در هر تن کاهش پیدا خواهد کرد و چشم انداز بلندمدت آن 45 دلار در هر تن است که 25 درصد زیر پیش بینی قبلی آن است. 

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.