سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    • وزیر نفت: افزایش ظرفیت تولید گاز به نفع صنایع است

      وزیر نفت در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد، افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی در کشور را به نفع صنایع کشور دانست.
      وزیر نفت: افزایش ظرفیت تولید گاز به نفع صنایع است



      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بیژن زنگنه به برنامه افزایش تولید گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید گاز طبیعی به 1000 میلیون مترمکعب می رسد و هرچه ظرفیت تولید در این حوزه افزایش یابد سبب خرسندی صنایع است.
      وی درباره راندمان تولید برق در نیروگاه غدیر در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد اظهار داشت: این نیروگاه پس از راه اندازی با راندمان 58درصدی برق تولید خواهد کرد که این امر در کشور ما نقطه قوت بزرگی محسوب می شود به این دلیل که اکثر نیروگاه های کشور راندمانی کمتر از این طرح دارند.
      زنگنه ادامه داد: تولید برق در نیروگاه غدیر 1.7 برابر بیش از سایر نیروگاه ها خواهد بود.
      وزیر نفت همچنین درباره طرح جی.تی.ال این منطقه گفت: در این طرح عملیات جداسازی اتان و محصولات سنگین از گاز طبیعی انجام می گیرد و سالانه 3.5 میلیون تن محصول تولید خواهد کرد که می تواند خوراک طرح های جدید پتروشیمی باشد.
      وی صنعت آلومینیوم را به سبب جذب انرژی بالا، کنسرو انرژی ذکر کرد و گفت: گاز تولید شده در فرایند تولید محصولاتی همچون آلومینیوم، محصولات فرآوری شده گاز و تولید برق استفاده خواهد شد که این امر در نهایت به افزایش بهره وری، درآمد منطقه و کشور و رفاه منجر می شود.
      زنگنه حرکت های انجام شده در منطقه صنایع انرژی بر لامرد را پشتیبان طرح های پارس جنوبی اعلام کرد.  

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.